Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 8 juli 2010

Inne o ute

Det är svårt att fotografera inne den här tiden på året när det är så starkt ljus ute.men jag tog några bilder från vardagsrummet av mina kristallsaker.kan nämnas att alla lampskärmar har jag sytt själv.ampeln i makrame gjorde jag på 70talet,den har lika bra funktion ännu. Stolarna är mormors gamla som fått ny klädsel o bets. Kuddarna har jag sytt av ett thaisidentyg o ett broderat satin. (brud).Fågelburen med Tildas fåglar ,där syns litet av mina gardiner vita med linne bränntryckmönster.Sen är det Selmas hus, hon vaktar sina filtar som vanligt.Vi planterade nytt jordgubbsland i maj nästan alla plantor har börjat växa(60st).Följande bild är mina bärbuskar.Vildhallon blomma hoppas det kommer mycket hallon!Murgröna  med flerfärgade blad en favorit.Burken med prästkragar i  den står i stenpartiet utan botten jag glömde ta in den en höst då  var det vatten i den o bottnen  frös så den sprack sönder men jag tänkte att den fick stå där så nu bor där en prästkrage ,har inte planterat den Om någon undrade i går vad det var  som var i diket så var det den gula irisen .Så går det när man är lite tankspridd.

3 kommentarer:

  1. Så nydelige bilder.
    Putene du hadde sydd var kjempefine, og ampelen i makrame utrolig flott. Så flink du er.
    Har du plantet 60 jordbærplanter, jammen er du flittig.
    Ønsker deg en fin torsdagskveld.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  2. Kommer via i den sena timmen och ser alla bilderna. Jag har en likadan bur ser jag. Hoppas du får en skön helg nu! ♥

    SvaraRadera
  3. Vilken lycka att du planterade jordgubbar i våras när de har klarat sig. Vi förnyade vårt land i höstas och endast få plantor klarade av den svåra vintern vi hade!
    Ha en riktigt fin helg!
    Kramar Monica

    SvaraRadera