Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 4 augusti 2010

Brumm, brumm

Halv två i går natt hördes ett brummande på vägen utanför oss ,likaså där inne startade vår egen murr murr (selma). Det var min mans syster o hennes sambo som kom från Sverige.De bor i Gävle,o hade kommit över med pizzabåten som det sägs i dagligt tal.de är här o hälsar på (hos farmor o farfar) en vecka sen bär det iväg till Åland på MC träff.  

Det är första gången de är här med varsin MC

Bilden talar för sig själv

 De har varsin tskjorta  med den här texten

Det här var ju en dröm i ungdomen för mig ,men nu är det nog för många fel på kroppen

Solig bild från igår,en gladio-luus som jag kallar dom ,visade sin första blomma

 O klematis har fått många blommor

 Lavendel i närbild.Dagen har varit  regnig det betyder många kreativa kunder för mig.Dessutom kom de första höstgardin tygerna o några tyger till lappteknik  idag . Dom kreativa har lyst med sin frånvaro hela sommaren ,men vi vet ju att i den värmen som vi haft orkar man ingenting,Men nu börjar solen lysa på mig så det blir väl ett besök i bärbuskarna.

7 kommentarer:

  1. Stora hojjar det där. Tänk att susa fram längs vägarna på en sån. Själv gillar jag mera om det går sakta så man hinner se sig runt omkring. Tallrikshyllan blev ju supersnygg!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  2. Nå kommer clematisen her og.
    Samme farge som din.
    Min spreke nabo på 70 har nettopp solgt sin
    motorsykkel. Han har fartet land og strand rundt
    helt til nå.
    Ha en fortsatt fin kveld
    Klem

    SvaraRadera
  3. Själv var jag med ut på bönpallen igår, men märkte att det inte får bli så långa rutter.
    Trevligt med smårutter i alla fall.
    Din blogg har blivit riktigt fin!

    SvaraRadera
  4. Oj så långt de har åkt! Jag klarar inte mer än 100 km på bönpallen.
    Jag förstår att lusten till att skapa infinner sig snart. Jag måste hålla tillbaka min till förmån för andra hushållsbestyr.
    Solen lyser här idag. Önskar dig ett fint slut på veckan! ♥

    SvaraRadera
  5. Så fint din clematis blommar, mina har blommat dåligt iår, såg att Nelly Mooser har en knopp nu och att Summer Snow har fått knoppar, så kanske jag hinner få se dem blomma.
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  6. Vilka tuffingar! Jag är inte sugen på motorcykel men min man skulle nog önska att jag var det. Han får ha det intresset för sig själv...man behöver inte dela alla intressen. Han åker med sönerna så kan jag vara hemma och sy. Att vara kreativ på sommaren är en tanke jag har då sommaren är i början. Men sen blir det inte så konstigt nog. Jag har inte sytt många stygn nu i sommar. Men man är ju ute mer och gör lite annat än under de övriga årstiderna.
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  7. Nej inte är det nåt fel på kroppen! Jag skulle också vilja sitta på en MC, borde väl i så fall skaffa en helkroppskorsett som stöder, så man inte får en massa fel av alla guppor och stötar. Kanske det blir så en dag...eller så inte.
    Marianne ♥

    SvaraRadera