Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 21 augusti 2010

marknad

 Nu äntligen hemma har varit på marknad idag vi for lite efter åtta på morgonen och kom hem nio ikväll så det blev en lång dag, Jag gjorde så där passligt många fynd.Kannan  på bilden är ett av dom.

 Små ljushållare kommer att passa i något hobby arbete

 En lampfot brukar alltid passa in på något ställe,

 så hittade jag den här duken för 5 euro  handbroderad kvinnokraft tycker jag man ska ta tillvara,tog en närbild så det syns vilket fint arbete det är.

Här är hela duken

 Så hittade jag en rostig sockertång ,den ger mig minnen från min farmor som använde en sådan när jag var liten.

 Jag fyndade några fina arabia tallrikar till nya  tallrikshyllan,

 naturligtvis med blå mönster,den här tyckte jag särskilt om med svalor på.

 Den här ovala var den första jag hittade,ovala former tilltalar mig.

 Det är ju Jakobstadsnejdens veteranbilssällskap som anordnar   den här marknaden,så dom har en särskild parkeringplats nära området där alla som har en veteranbil till marknaden får parkera.Det här är bilen våra vänner körde med.

 En vy från marknaden,Vi hade tur med vädret det började regna när vi for därifrån. Jag var och presenterade mig för en bloggare som jag visste skulle vara där, Hantverkarglädje hon hade till salu sina egna produkter där,vackra saker.

Till sist vill jag visa ett drömföremål som blev kvar på marknaden.Denna ljuvliga lampkrona med vindruvsklasar blev min favorit.

3 kommentarer:

  1. Oj så mycket fina saker du hittat på marknaden! Ja man får nog ha en riktig heldag om man skall hinna med allt som finns där. Ångrar att jag inte tog mig dit i år.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Ack vilka fina saker du fick med hem! Det är för kul med marknader och loppisar. Tallrikarna var jättefina och speciellt Svalan, den är jag svag för. Kannan urläcker.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Så många och fina fynd du gjorde på marknaden!!

    SvaraRadera