Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 17 augusti 2010

Mammas o pappas blommor 2

 Godetia heter den här sommarblomman

 Blommans kronblad ser ut som de vore av silke

 En del av blomskönheten bland mammas o pappas blommor senaste helg

Dom stora tagetesen har börjat blomma (den är från frö uppdriven)

Som stora gula bollar ligger de i grönskan.

Mera blomprakt

 Luktärterna har vuxit till över 2m långa.

Gullris o vit flox gör sig bra tillsammans.

 Den här växten vet jag inte namnet på

 Det här är inte snö,det kunde ju ha varit .   Så kallt som det var idag på morgonen.(3,5 gr) Så här ser de vita strecken ut i närbild som man ser efter flygplanen på  himlen.Det har varit en jobbig ,rolig ,sorgesam dag på jobbet i dag .Många kunder som kom på min kaffebjudning,o Ida slutade.Men vädret var ju vackert (25 gr).Ha en trevlig kväll.

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig trädgård din mamma och pappa verkar ha, så mycket vackra blommor. Godetia skall jag lägga på minnet till nästa år.
    Ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  2. Det finns många vackra blommor i dina föräldrars trädgård. Den sista blomman ,den rosa,ser ut att vara Rosenflockel. Den växer hos mig och jag gillar den väldigt mycket.
    Såg att du hade många vackra solnedgångsbilder.
    Hoppas att värmen håller i sig lite till. Men så kallt ni hade i morse!
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  3. Men hu, börjar det bli så kallt på nätterna hos er, inte så kul! Härliga blommor, Godetia har jag inte hört talas om tidigare, ser jättevacker ut!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Så nydelige blomster i dine foreldres hage.
    Godetia har jeg heller aldri hørt om før, den var aldeles nydelig.
    Dere har hatt det kaldt i natt og her har vi nesten hatt tropenatt med 16 grader hele natten.
    Ønsker deg en fin tirsdagskveld.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  5. De bor verkligen i blommornas paradis dina föräldrar och vem skulle tro att de där vackra spetsmönstren efter flygplanen är vattenånga som kondenseras från motorerna.
    Vädret kan man inte klaga på, så ha det gott! ♥

    SvaraRadera
  6. Nydelig hage dine foreldre har.
    Vakre bilder av vakre blomster.
    Her er det så varmt nå at det blir vanskelig å sove, men jeg klager ikke.
    Deilig at sommeren kom selv om den kom sent.
    Ha en fortsatt fin uke.
    Klem

    SvaraRadera
  7. Vilken skönhet, Godetia. Påminner om min favoritblomma, vallmo. Är den månne ettårig? Dina föräldrar har verkligen blomsterfingrar och färgprakt. Annat är det hos mig nu, känner mig faktiskt lite urtrött på rabatterna just nu ;O( Ogräset frodas! Försenat grattis till jubilaren (hmm...butiken)

    Kram Gugi

    SvaraRadera