Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 2 augusti 2010

Mera bilder från mamma o pappa

Tagetesen finns överallt i hundratal men det är en tacksam blomma för den växer i både vått o torrt.

Tog med en bild av luktärterna i kväll också ,man kan ju bara tänka sig doften

 En gladiol hade ljust precis slagit ut

Dom vita floxarna har alltid funnits hos oss ,jag minns alltid att de doftade så gott varje kväll  när man var ute o åt bär på buskarna

Mitt i rabatten

 Nu minns jag inte namnet på denna ettåring,jag tror det är en malva

Orange daglilja

 Vi är ett gäng olikfärgade tagetes

 Bild från verandan över deras trädgård

Rotting ställ dignande av tagetes 

Igen mitt i rabatten,jag hade riktigt svårt att välja bilder till inlägget när det fanns så mycket att välja på.Nu kommer det lite  regnstänk på mina blommor det kanske gör dom gröna (nu är dom mera bruna).

8 kommentarer:

  1. Tänk att jag inte vet varifrån du kommer, vilken by! Jag brukar alltid köpa luktärter och gladioler den här tiden på torget... förr, när det skulle firas här. Nu tror jag regnet förstör en del, åtminstone hos mig.
    Ha det bra i veckan!

    SvaraRadera
  2. Wow, for en fantastisk hage dine foreldre har.
    For en blomsterprakt!!!!!!
    Likte godt terrassen deres og alle blomstene i forrige innlegg også.
    Kan godt forstå det er vanskelig å velge bilder,
    men du kan kanskje vise flere bilder fra hagen deres ?
    Ønsker deg en fortsatt fin mandag.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  3. Vilken blomsterprakt!! Blommor överallt :)
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera
  4. Lika vackert som förra inlägget! Uppiggande en dyster kväll som denna när det regnar.
    Kramar monica

    SvaraRadera
  5. Tack för kommentaren på min blogg. Vilka ljuvliga blomsterbilder!!! Vilket hav av luktärtor och jag kan föreställa mig doften...mmmmm.
    Härliga bilder.
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset om sjarmerende gjenbruk! Vilka blomsterprakter di visar!! Här kan man verkligen tala om folk med gröna fingrar!! :)

    SvaraRadera
  7. Vilken fantastisk blomprakt! Det är så härligt med detaljbilderna och sen helheten...jag gillar det. Förstår att dofterna avlöser varandra.
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  8. Hittade nyss hit via en annan blogg och har kikat runt lite! Så härliga blombilder du visar, trädgården ser jättefin ut! Roligt att hitta ännu en trevlig blogg från mina barndomstrakter!
    Jag lägger till dig på min blogglista så jag hittar hit igen!
    Ha det gott!
    //Margot

    SvaraRadera