Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 18 augusti 2010

Rönnen på gården

 Alla vackra rönnblommor har gett oss rikligt med vackra bär i år
Rönnbären är något man  förknippar med skolstarten,för hemma hos oss finns det rikligt med rönnar.Då man kom o gick till skolan tittade man på de vackra bären o tänkte att om de vore lika goda som de är vackra.
Då vi byggde vårt hus fanns inte en endaste rönn runt huset,då tog jag plantor hemifrån o planterade här är ett av resultaten, har formklippt kronan lite.
 Köpte  höstastrar till mina balkonglådor då mina pelargonior sade upp kontraktet efter all torka o väta.
Tycker om den lila färgen
  Den här kom med hem tillsammans med astrarna för jag faller lätt för frestelsen när jag ser en vacker krukväxt.

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig färg på astrarna. Jag gillar blått.
    Det finns verkligen mycket rönnbär i år och enligt gammalt så sägs det att det blir mycket snö då. Men somliga säger det är mittemot. Vi får väl hålla koll på det i vinter.

    SvaraRadera
  2. Asterfärgen är superfin. Jag har också hört att det där om tillgången och kall vinter. Vi får se!
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Visst är rönnbär vackra och skvallrar om att hösten är på väg, men det finns inte riktigt mycket här hos mig i år.
    Snyggt med blått och silver i lådan :)
    Jag köpte hem några astrar också och tänkte fixa lite höstkrukor.
    Du ha rngt hos mig att hämta :)
    Må gott /Bea

    SvaraRadera
  4. Astersen din var nydelig, for en lekker farge.
    Her sier vi at hvis det er mye rognebær blir det lite snø til vinteren, for trærne kan ikke bære tungt 2 ganger.
    Ønsker deg en fin torsdag.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  5. Vi diskuterade fenomenet rönnbär idag på jobbet. undrar om det kommer litet snö till vintern... Fina bilder! Ännu en helg i antågande. tiden går så fort! Ha det! ♥

    SvaraRadera