Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 20 augusti 2010

Segel på land

Ibland är solen besvärlig då man sitter på bastuverandan på ön .när solen blänker i vattnet ser man ingenting o ibland är det lite för varmt.Det löste jag genom att sy ett segel  o spänna upp så kan man se ut så båda sidor o inte ha sol i ögonen.

 Tänk vad bräderna på en gammal dörr kan vara vackra

 En bild på kökslampan som jag köpte i våras

 Och små vägglampor  på köksväggen

Det är fredag igen o kameran var med på jobbet,nya rutiga tyger kanske sätter igång tanke verksamheten

 Några nya lapptekniktyger har också kommit.

 Igår fick jag plötsligt en award ,tack för den Bea.Då blev det att kalla på helpdesk för att få den till min blogg ni vet väl att gamla oerfarna datoranvändande tanter klarar inte så många ny procedurer. Men nu ska jag fundera ut 7st som jag ska ge den till.  Då blir det att kalla på helpdesk igen(läs min son) men nu är det så att han är ute i jakten i kväll,så  det blir nog först på söndag för det ser ut att bli Nyykaabi imorgon.Det blev lite av varje idag,ha en bra helg!

4 kommentarer:

  1. Héj.
    Smart ide med det sejl, og nydelige stoffer!
    Jeg er som du, meget fasineret af gammelt træværk. Ud over, at jeg synes det er smukt, får det mig også til at tænke på alt, det ville kunne fortælle, hvis det havde stemme.
    Klem og god weekend.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Så jättekul att du hitta till min blogg! Och då hittade jag till din och jag har också redan lagt mig som följare av din!
    Vi verkar, som du säger, ha mycket gemensamma intressen.
    Visst är det fantastiskt det här med bloggandet, man träffas via nätet och utbyter lite tankar och får idéer och det är allmänt trevligt.
    Jag skall läsa mer på din blogg sedan, nu ville jag bara säga hur kul jag tyckte det var att hitta en ny bekantskap!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Vilken kul ide med seglet som solskydd! Din kökslampa är fin, den gillar jag skarpt!
    Ibland när jag ser hur mycket vackra tyger det finns så önskar jag verkligen att jag kunde sy, men tyvärr är det inte min starka sida!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Bra ide med seglet. Vilka härliga tyger och vilket roligt jobb du måste ha.

    SvaraRadera