Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 11 augusti 2010

Selmas matfunderingar

Vore inte så tokigt med lite mat 

Det är värst  vad det är tröttsamt att stiga upp mitt i skönhets  sömnen

Det ser nog ut som min favorit rätt makaroner mmmm...

Hastiga tag så nu inte någon annan hinner äta upp den.Så fick vi oss ett gott skratt igen,tokiga  Selma som ligger under filten fast det är hur varmt som helst.Vi hade en lyckad kväll hos  min mans kusin o hennes man på besök hos hennes pappa,hängde ni med ?Det blir lite invecklat ibland .De bor i Sverige.Sen tog vi adjö av min mans syster o hennes sambo,tittade på när dom stack iväg på sina hoijar (med full packning).

2 kommentarer:

  1. Roliga bilder med Selma, hon måste gilla att ha varmt!
    Angående gödsel så brukar jag ge rosorna lite Algomin på våren och då fyller jag också på med kogödsel på påse, i alla rabatter, rosorna brukar få lite extra! Tror att det gick åt ca 20 st. 50 liters säckar i våras! Ett litet tips är att ge rosorna bananskal! Mina rosor får jämt massor av bananskal, utom på vintern när det finns snö! Bananskalen innehåller magnesium, kalcium, kalium och fosfor, som är jättebra för rosorna! Jag brukar få stora påsar med bananskal, nu och då, av fritidsbarnen på skolan från desas mellanmål! Då brukar jag klippa skalen i mindre bitar och strö ut runt rosorna! Perfekt gödseltillskott! Det är i stora drag det enda jag ger mina växter!

    SvaraRadera
  2. Herlige bilder av Selma.
    Så skjønn hun er når hun pakker seg inn, utrolig at hun greier det i varmen.
    Vi hadde en papegøye som pakket seg inn i en fille når han var sur eller skulle sove.
    Ønsker deg en fortsatt fin torsdag.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera