Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 24 augusti 2010

Sensommar vandring i trädgården

 Vem gömde sig i dagliljan

Svårt att se men kameran avslöjar allt,ser ni flugan 

 Så här mycket har luktärterna vuxit

 Hittade också en ny gladiolbekantskap

 Så här ser morsdags hortensian ut nu ,den var ju  blå på våren så här  ändrar den färg o ser mera antik ut .Nu går det bra att klippa bort blommorna o torka dem

  Min hantverkande man har gjort ett trappräcke till ute trappan .Han har väl konstaterat att det kan gå fort att behöva använda det ,efter min knäoperation i våras.

 Äpplena har blivit rödare.

 Ett av mina sommarprojekt fågelbadet i betong har fått komma hem från sommar stugan.

 Men vem tittar där,borde vara en koltrastunge.

 Nästa gång jag tittade på honom satt han med huvudet i busken ,han trodde väl att jag inte skulle se honom.Fast nu känns det som om jag ville sätta huvudet i busken jag också ,så förkyld   som jag är,det var en tung natt med hosta o en tung dag med snyta  sig o betjäna kunder.Det var annars så kallt ute att jag tog vadderade jackan på ,händerna var som isklimpar när jag kom in,inte att undra på att alla ville köpa varmare kläder idag. Nu tror jag min man satt fyr i öppna spisen Skönt  !!Såg att besöks  antalet på min blogg nu över 1000 tack alla ni som besöker mig o lämnar trevliga kommentarer,hoppas vi får en trevlig höst tillsammans, Nette

5 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren på min blogg.Kul att titta in hos dej. Fint hus och trädgård. Visst är det roligt att gjuta i betong, men det krävs en del förberedelser och efterarbete tycker jag, men det är så spännande att få se resultaten när det härdat färdigt.

    SvaraRadera
  2. Nydelige bilder fra din sensommerhage.
    Så skjønn fugleungen var.
    For et flott fuglebad i betong du har laget.
    Håper det går bedre med forkjølelsen, god bedring.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  3. Du har nog längre sommar än mig, nära havet som du bor! ;o) Här är det ingen idé att gå ut och fotografera blommorna mera, hihi.
    Han fick till det med snickerierna mannen. En nyttig grej.
    Ha det gott! ♥

    SvaraRadera
  4. Bra med händiga män, de behövs verkligen för händiga men även planerande kvinns.

    SvaraRadera
  5. Tevliga sensommarbilder, hoppas du är bättre från din förkylning idag.

    SvaraRadera