Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 3 augusti 2010

Sista veckoslutet i juli

Någon undrar säkert hur det blev med tallrikshyllan ,den är nog på plats men det fattas nog några tallrikar ännu.den översta raden är de som blir kvar det ar min mormors tallrikar ,de ger en många minnen.Det ordnas ju marknad snart norrut så det blir väl att söka komplettering. Även krokarna nere på hyllan  fattas ännu.Mina bilder  idag är alla från skärgårdsön senaste veckoslut.

 Hittade stora hallon på en stenmur (grannens)

 För mig en inte så vanlig fjäril,Vinbärsfucs enligt min insektsbok (skråttbok).

 Augusti månsken lär väl vara det mest romantiska vi har kan det vara för att det är ända gången vi ser månen på sommaren i skymmningen,bilden är tagen halv tolv på natten.

När solen gick ner såg det ut så här på västersidan,

 rakt mitt emot östersidan fanns ett moln som fick spegla sig i solen .

Speglingen kan ge trevliga effekter.

 Solnedgången kan också  bilda konstverk i skogen

Vist är dom vackra de rosa granstammarna.

4 kommentarer:

  1. Ja, de var fina de rosa stammarna. Det blev också fint med tallrikshyllan. ser lockande ut med hallon, var och plackade ett par liter igår som jag kokat till sylt.
    Trevlig kväll

    SvaraRadera
  2. Se där så fick du hyllan1 Solnedgångar slutar aldrig att fascinera mig! Ha en bra vecka! ♥

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga skymningsbilder! Mitt barndomshem är i Jakobstad där min mamma och två yngre syskon fortfarande bor! Finns du möjligtvis i dom trakterna också?
    Ha en fortsatt trevlig vecka!
    //Margot

    SvaraRadera
  4. Vad du har fotograferat!!! Vilken fin layout du har nu, härligt med vita ramar runt bilderna.
    Jag är nog lite avundsjuk på din villa med de blåvita färgerna, men snart kan det bli verklighet även hos oss.
    Marianne

    SvaraRadera