Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 1 augusti 2010

Varje gång vi far ut till ön  är vi o hälsar på mamma o pappa de bor några kilometer från båthamnen. Nu  ska ni få följa med i deras trädgård det blir nog två inlägg för det är så många fina rabatter .Jag är ju uppvuxen med alla dessa blommor,så ni förstår varifrån intresset har kommit.Nämnas kan att pappa är 78år o mamma 76år .

Otroligt mycket luktärter blommar där i år .

Tagetesen runt brunnen har dom drivit upp plantorna själva till .

 Stora rabatten där finns även pelargonior som flera år gamla 

Vy från trappan 

Funkior runt dammen

 Deras terrass tagen från ena ändan,alla pelargonior är flera år gamla,på bild är det svårt att se hur stora dom är.

 Blomrabatten framför huset.

 Fram för veranda staketet finns årets pelagoner i lådor

En blomma med många år på nacken

 Årets pelargoner i närbild

Blommor sådda i år

 Mjölk kanna  i blomhavet får avsluta dagens bilder   .Jag minns nog när farmor o farfar hade mjölk i den .De här blommorna är deras liv idag förutom att pappa springer i skogen o plockar bär.Idag hade han plockat 3 korgar ,jag fick med mig hem 20 askar. Tack för det ! själv kan jag inte gå i skogen pga mitt onda ben. Hoppas jag färgat ert sinne idag!

6 kommentarer:

  1. Vilka rabatter! Du har duktiga föräldrar som orkar sköta gården och alla blommor. Verkligen en fröjd för ögat.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Wow, så fina blommor och rabatter! Vålskött och tipptopp!!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  3. OJ så underbar trädgård och så mycket vackra blommor! Men så roligt att få pyssla på i en så vacker miljö och en glädje för dig att komma hem till allt detta.
    Njut av allt!

    SvaraRadera
  4. Men kära du milde, vilken prakt! Jag förstår att de inte har en minut tråkigt! Min gamla far springer i bärskogen också. Vilket krut i den generationen! Hälsa dem att deras trädgård är superfin och jag förstår varifrån du har fått ditt intresse! ;o)

    SvaraRadera
  5. Man blir ju paralyserad av vilka rabatter. Hälsa dem att vi är säkert flera som är smått avundsjuka men det är ju ett digert arbete bakom. Kloka fadern som plockar bär. Det gör jag med krypandes i skogen men i måttliga mängder, det är ju otroligt hälsosamt till själen men inte alla gånger till kroppen. Önskar att trenden med bärplockning kom igen. Må gott.

    SvaraRadera
  6. Vilken blomsterprakt! Härligt att läsa att du har så pigga föräldrar trots sin ålder som orkar med både trädgård och bärplockning.
    Hoppas få se mera bilder.
    Kram Monica

    SvaraRadera