Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 20 september 2010

Naturens trädgård del 2

 Varför blir stenarna orange är det en svamp?

 Tegelsopp

 Rolig form på en sten.

 Några ljungkvistar som inte var borttorkade

 Smörsopp

 Svamp liten modell

 Oj, vem har lagt ägg i skogen ,en blivande flugsvamp

 Är förtjust i konstig kvistar

 Vackert blåbärsris,

 med blåbär på .

 Solfjäder?

 Pepparriska( någon har smakat)

 igen en underlig kvistkombination,

 det här är vägen vi vandrade efter,vi såg 2älgflugor .
Idag har det varit strålande sol hela dagen ser ut att bli en kall natt,det är ju inatt vi ska titta på Jupiter som lär vara så nära oss.Senast det hände tror jag var på 60talet ,så se upp med mörkerseende i natt,Nette

7 kommentarer:

  1. Du känner till svamparna bra. Jag har alltid tänkt gå en svampkurs för jag kan bara några få stycken.
    Tack för tipset, ifall jag är vaken ska jag absolut kika ut på natthimlen!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Tänk så mycket vackert och originellt naturen bjuder på!
    Idag har vi äntligen haft en regnfri dag, så härligt!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Dejlige naturbilleder du har taget!
    Også jeg er meget betaget af svampe, men jeg kender ikke navnene på dem, som du.
    Synes blot, at de er så utrolig dekorative.
    I det store hele, drejer det sig vel egentlig om, at se det store i det små - hvad dine spændende kviste er et godt bevis på.
    Klem herfra.

    SvaraRadera
  4. Naturen har mycket fint att erbjuda. Du verkar kunna svampars namn, själv kan jag bara kantarell och flugsvamp. Älgflugor har vi gott om här i skogen, usch så äckliga de är.
    Ha en bra vecka

    SvaraRadera
  5. Tack för den biologilektionen... och astronomilektionen så här inför läggdags! Ha det bra! ♥

    SvaraRadera
  6. Jag frågade gubben lite om de bruna stenarna, han trodde att det är en lavsort. Annars brukar ju stenar med hög järnhalt kunna rosta.
    Fina bilder, är inte hösten härlig!!
    Marianne

    SvaraRadera
  7. Härliga höstbilder att titta på nu när regnet öser ner!! Jag kommer kanske och hälsar på i morgon om jag orkar efter 2 nätters arbete...

    SvaraRadera