Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 17 november 2010

Julskyltning tema hjärtan o karameller

 Idag fick jag äntligen färdigt min julskyltning på tyg o hobbydelen av skyltfönstren ,har hållit på i två dagar ,jag sätter  massor med arbete på skyltningen.Jag hade en dröm om att bli dekoratör i ungdomens dagar då fanns ett sådant yrke jag vet inte om det finns mera.

 Hjärtan o karameller är tema ,jag har använt ett kilo konfekt o karameller i skyltningen,med risk för inbrott, sade en bloggbesökare i går (lyckoslanten) jag förstår in-t-e vad hon menar ,men nu fortsätter jag,förresten hade jag besök av moster o jag igår också,,vet inte varför men vi börjar alltid med att skratta när vi träffas kanske är vi bloggare ett kul gäng,nu  är det så om ni besöker mig så berätta vem ni är för det är ju inte alltid  jag vet vem ni är.

 

 Här har en Tilda lagt sig på mysispläden,(jag förstår henne)

 

 Det är han på stubben som vaktar karamellerna,

 Tildamusen ska få sällskap av en mindre mus men den är ännu inte färdig,

 Rullhissgardin med korstygnsbroderi,

 mera karameller,


 mera karameller,fast det finns kottar tillsammans med dom det är vakten som satt dit dom,

 andra halvan av fönstret är mera änglalik

 till änglakaramellerna har jag gjort  sidenglänsande tyger ,

 o hjärtan som jag broderat med pärlor,

 

 Nu blev det plötsligt ett annat fönster med festkläder

 

 för att hoppa tillbaka till änglafönstret ,jag lade inte in bilderna i den här ordningen ,imorgon ska jag fortsätta o göra färdigt.Jag har sammanlagt 15m skyltfönster.Nu får man inte med allt på bild,det är svårt att fota när det är stolpar i vägen,jag hoppas ni får en bild av mitt tvådagars jobb,hörs imorgon,ha det bra !

13 kommentarer:

  1. Vad du är duktig!! Sååå fint skyltfönster!
    Lyckoslanten behöver du inte vara rädd att skall göra inbrott i alla fall, hon äter ju inte sött. ;)
    Marianne

    SvaraRadera
  2. Ja nu drar den stora julhandeln igång men jag ligger lågt. Har varit ute och plockat kottar iallafall.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj, vilket jobb du lagt ner på skyltningen...
    jag tycker du gott kan unna dej en karamell från godiset ;)
    ser väldigt fint ut...
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  4. Wow, for en flott utstilling du har laget, vakkert.
    Så mye lekkert du har i butikken din.
    Ønsker deg en fortsatt fin onsdagskveld.
    Klem Mio

    SvaraRadera
  5. Vilken fin skyltning! Gick jag förbi så skulle jag absolut komma in i affären och se mig runt. Jätteintressanta saker som finns där i fönstret. Förstår att Ann-Lis och Kicki handlar en del där
    kram

    SvaraRadera
  6. Det är riktigt spännande att få se din julskyltning för du har ju alltid så mycket vackert att visa. Tror att du gör klokt att jobba med skyltningen för det är alltid inbjudande.
    Blev nog lite nyfiken när dina före detta hemsopor är åt det hållet. När fjärdsändans kaffestuga är på ena sidan vägen så skulle jag ta mig bra lånt åt andra hållet när jag besöker mina gamla hemsopor.

    SvaraRadera
  7. Ååå ... så fint du gjort :)
    Ska till din by och leverera varor inom närmaste tiden ... kanske vi ses ...
    Jag hade precis samma dröm om yrkesval i ungdomen, men någon kom "i vägen" ;;))

    SvaraRadera
  8. Marianne har rätt, jag gör mig inte besväret för godsakerna, men de är fina att se på! Man vet ju inte med sockerberoende, men de får äta med ögat. Fin skyltning! :o)

    SvaraRadera
  9. Gardinkappan jag köpte blev nog riktigt fin.
    Jätte fint skyltfönster....antingen hade jag för bråttom eller så hade du inte hunnit dekorera skyltfönstret för jag såg inte alls det.....
    Tur var väl det för jag gillar godis.... mums....
    och kan inte bara äta med ögat;o)

    SvaraRadera
  10. Riktigt julmysigt har du gjort med de fint dekorerade skyltfönster.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Ser otroligt fint och lockande ut, så duktig du är!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Oj så mycket fint du har i dina skyltfönster! Jättefint skyltat också!! Ps. Och jag skulle nog kunna knipa någon konfekt... ;)

    SvaraRadera
  13. Jättefina och inspirerande fönster!!

    SvaraRadera