Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 6 december 2010

Iskallt Stockholm ,kanske for vi i fel riktning,del 1

Anlände till Stockholm tidigt på lördag morgon efter en gungande färd på  Ålands hav ,vädret i denna stad visade inte sin normala sida,snöfall isande kall vind. Efter att ha ätit frukost på hotellet och lämnat in våra väskor ,var det att se sig om efter  affärer som hade öppet.bussen tog oss med ut till kungens kurva,

vår betjänande buss i bild ,(för dom flesta är namnet bekant på något sätt)ganska ensam för tillfället.

där finns olika köpcentrum,som fick besök av oss  österbottningar(vi räknade att det var ungefär 10st bussar härifrån)

På väg tillbaka från kungens kurva tog jag några bilder genom bussfönstret.

Nu fick vi våra rum,det här den lille som önskade oss välkommen på rummet.

Sen traskade vi iväg till gamla stan det var nog den kallaste promenad jag varit med om ,man kan se hur frusna alla ser ut.

Brrrrr,det här är väl inte vanligt i Stockholm?

olika slag av huvudbonader användes,

det här ser dock varmare ut,att få gräva ned sig i snön,

öppet vatten med hård vind gjorde tyvärr promenaden i gamla stan inte till den stämningsfulla promenad som det var tänkt. Jag gjorde nog några små inköp, det var nog dom  mest originelle inköpen någon gjorde på hela resan (fast det var nog någon som försökte) nämligen fyra skor (ej par) visar bilder senare.

Julbelysning i gamla stan,

här är det traditionsrika bilderna,men i fruset tillstånd,

o det mest fotograferade stället,men nu med snö på,

Vinden över  Stockholms ström var den kallaste på vägen tillbaka .Det var massor människor i farten överallt det var svårt att hitta ett matställe som  hade mindre än tjugo meters kö,till sist hamnade vi på en grekisk restaurang.Det låg en snömodd på de flesta gator som gjorde att det kändes som att gå på socker,det känns i fötterna.

Juldekorationerna var enastående vackra,(kommer mera bilder)

på kvällen var vi på musikal på cirkus ,we will rock you ,det var en upplevelse som faktiskt gick över mina   förväntningar,nya förmågor i musikalbranchen  o vilken fart o fläkt över det hela .många tyckte att innehållet inte hade den röda tråden men jag hittade nog min  tolkning ,det är ju som i dataspelens värld,hur dagens ungdom lever sig in i det hela.Det finns inga bilder från musikalen ,man får inte fotografera där.Det enda som störde mig var ljuset från scen som ibland lyste rakt i publikens ögon,det finns sådana som jag som kan få migrän av sådana attacker ,men jag hade läst varningarna så jag hade solglasögon med mig,det här var dagens del av resan ,förutom skratt delen som  kommer i senare inlägg