Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 30 januari 2011

Söndagens fotorunda ut på isen

 Istappar får inleda dagens fotorunda som gick till dom båda hamnarna här i byn ,det är nu exakt en månad sedan sist ,tänkte att om en månad far vi igen ,man kan nu se stor skillnad på ljuset då o nu,





Det bästa sättet att ta sig fram på isen var nog med snöskoter ,det finns vatten under snön.

 Så här ser Sverige nästa ut den här gången




 Båthusen står tomma o övergivna

 likaså bryggorna

flödvattnet har gjort små pölar av blankis

 Här är Selma ut på hal is


På väg hem kör vi efter en väl sandad väg ni ser väl att det är Selma som kör,det kommer nog mera bilder från fotorundan en ny dag ,det blev 40 för mig o sonen 45 ,han var snäppet värre än mig idag,vi hade halvsol o ca - 1- 2 grader i dag .Ha en trevlig kväll!

11 kommentarer:

  1. Jag njuter verkligen utav dina fina vinter bilder.
    Skratt jo jag ser att jag bor där lååångt borta på bilden nästa Sverige.
    Båthusen och bryggorna ligger där övergivna och bara väntar på värme och att båtar och människorna kommer och besöker dom.
    Kramar:)
    Krama Selma

    SvaraRadera
  2. Superfina bilder! Skönt med solig dag efter gårdagens slaskväder. Selma är kunnig på alla områden ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  3. Sonen och du verkar ha haft ett bra fotoväder idag. Ljuset syns i era bilder.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. Det är roligt att märka hur dagarna blir längre och ljusare. Båthusen känner jag igen :)Nu får sommarn komma fort... Fast jag tycker ju att alla årstider har sin charm!
    Ha en bra start på ny vecka!

    SvaraRadera
  5. Ni ser ut att ha haft likadant väder som vi idag. Härligt med längre dagar, och solsken.
    Jättefina bilder du tagit!
    Ha det så bra! Kram, Mona

    SvaraRadera
  6. Så vakkert det er der du bor. Liker spesielt godt bildene av de gamle husene.

    SvaraRadera
  7. Du kom hem torrskodd förstår jag, det gjorde jag med men inte min man.
    Ha det så gott.

    SvaraRadera
  8. Otroligt vackra bilder, dom gamla fiskebodarna är ju så vackra där dom ligger öde i vintersnön!

    Ha en bra dag!

    Kram

    annette

    SvaraRadera
  9. Jag föll som en fura för bilden med båthusen, så vacker, vilket ljus. Fast jag föll lika mycket för bilderna med gammal trä, det är så vackert.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Tack för dina snälla ord på min 1 års blogg.
    Jasså vi var båda ut på isen å fotade men i varsitt land och kanske som du säger mittemot varann.
    Snygga foton fick du också.
    Här var det ganska snabbt öppet vatten så vi gick lite försiktigt för isen "råmade" rätt rejält och rörde på sig.

    Ha en finfin måndag.

    SvaraRadera
  11. Så vackra bilder, det ser man att vintern har sin charm!

    SvaraRadera