Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 7 april 2011

Svanar på potatisupptagning

 Första bilden ikväll är tagen nedanför backen där jag bor ,där finns gåsar ,svanar o tranor


Så här långt ifrån dom stod jag ,som ni ser har snön försvunnit ganska bra

Det här är en bäck full med vatten isen finns under,här kommer vattnet mot mig

 och här far det från mig alltså står jag på bron

här är dom potatisupptagande svanarna ,med sin böjda halsar djupt nere i jorden ni kan ju föreställa er vilken färg dom har efter några veckor .Det dröjer nog länge än innan det finns så mycket öppet vatten att dom hittar mat där .





här är ån i byn vatten nivån har nog stigit någon meter på två dagar


Snön har dom grävt bort på vissa ställen så vattnet ska slippa fram.Idag har det regnat hela dagen ,så mera vatten finns nu i naturen ,För mig är det frissabesök som gäller nu ,trevlig kväll!!!!!

7 kommentarer:

  1. Våren och vårflödet kom på en gång! Lika överraskande varje gång! Får se vilka översvämningar som blir till innan allt vatten runnit bort?

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  2. Men oj så mycket fåglar du har hos dig.
    Svanarna är ju så fina, här flög dom över igår...väntar nog på öppet vatten.
    Snön har smält bra hos dig, nu blir det plaskit och blött...

    Hoppas du blev nöjd hos frissan.

    Ha d gott.

    SvaraRadera
  3. Så mange flotte fugler det er hos deg.
    Ha en fin torsdagskveld.
    klem fra Mio

    SvaraRadera
  4. DEt var väldigt så många fåglar du har hos dig :)
    Jag har inte sett en enda svan än .men jag hoppas på att få se några snart .. för nu dröjer det inte så länge innan isen har brutits upp här .. efter all den blåst vi har haft idag .. då är den på god väg :)
    så gott att ha fått ordning på sitt hår :)
    hoppas att du blev nöjd med det .. för det är ju inte billigt att gå till frissan nu för tiden :)

    SvaraRadera
  5. Du har en riktig naturblogg! Tranor har jag inte sett ännu, men har sagt att jag kommer att hoppa väldigt högt den dag jag ser en!
    Ha en skön fredag! ♥

    SvaraRadera
  6. Ha, ha nu har svanarna redan flugit vidare upp till Dej.
    Ja en del alltså, för vi har ju kvar härnere i södern oxå;)

    Hoppas Du blev nöjd med frissan!

    Ha en skön fredagskväll!

    annette

    SvaraRadera
  7. Du har ju isfritt vatten hos dig och svanar:)Idag var det första gången jag fick se den viken med öppet vatten .. för två dager sedan var det bara is där .. så det går fort nu härligt.
    så det är makens tur att vara sjuk nu ..hm . ja .. då hm .. får du fullt upp förstår jag ;)
    kram :D

    SvaraRadera