Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 19 maj 2011

Rödhake o blommor ute o inne

Igen strul med mina bilder,måste allting gå fel när man inte har någon hjälp? Kvällens bilder  är tagna genom fönstret där jag sitter vid datorn en rödhake som putsar sig ordentligt




Som en liten dunboll i rosenhallonbusken


Om någon minns min streptocarpus som jag köpte i vintras den blommar hela tiden nu har den jättemånga blommor.


Fick lite leklust  här på slutet  tyckte lila blev vackert .Regnet stod som spön i backen på morgonen o storm vindar ,nästan höstväder,nu skiner solen men det blåser fortfarande ,så det blir trädgårdsjobb  ikväll .Hade tänkt visa gårdagskvällens härliga bilder men den som väntar på något gott........... Ha det bra !!!!!!!!!!

6 kommentarer:

  1. Så skjønn rødstrupen er!
    Så flott Streptocarpusen din er!
    Nydelige bilder som alltid hos deg.
    Nå håper jeg bare vi får varmen tilbake her og kan få gjort litt mer ute.
    Ha en fortsatt fin torsdag.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  2. vilka fina bilder! här regnade det på förmiddagen, men ikväll har solen skinit så fint. kallt e de dock!
    ha de bra
    kram
    susanne

    SvaraRadera
  3. Kul när man har möjlighet att se fåglarna putsa sig! Fint fångat!
    Här var det regnig inledning på dagen, men solsken sedan middag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Såå fin rödhaken är, jättefina bilder på den :) och härliga bilder på blomstren. Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Så himla mysigt att titta på Rödhaken när det gör sig fin :) och den sista bilden tyckte jag väldigt mycket om :)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  6. Vilken liten raring du har som granne i buskarna ;-)
    Jag ser den sällan här hos mig men när den visar sig blir jag glad.
    Visst är det någon form av törel som är på gång i din trädgård? Vackert med alla dropparna. Hoppas på fint helgväder hos dig!
    Ha det gott!

    SvaraRadera