Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 13 juni 2011

Hela mitt stora sällskap på ön

Alla insekter o fåglar har jag försökt ta bilder på under veckan som gick. Påfågelsöga  är den här fjärilens namn ,det är inte enkelt att få dom på bild deras vingar går så snabbt
Gädda fastnade i våra nät

Min pappas händer är vana att ta av fisken ,han har nog gjort det i 75 år skulle jag tro.

Vågplasket ser ut som ett vulkanutbrott ,kanske var det så att det utlöste värmeutbrottet som vi fick,nu är nog värmen i underjorden tillbaka  endast 10 grader varmt idag

Makaonfjärilen en sällsynthet i våra trakter har endast sett den på ön o det finns bara en där

Den är jättsvår att få på bild då den är så stor ca tio cm mellan vingspetsarna så flyger den både högt o långt kvickt som en fågel

Blomfluga

övervakare

Har ni någon gång sett en strandskata sitta på stjärten ,zoomade in den för den försvann ur syn för mig o då satt den så här



Amiralfjäril

Jordgubbsblomma

svala övervakare nr 2

Humla

Teveronika

 Bättre bild än igår

 Geting

En annorlunda färgad  solnedgång



det var allt för mig ikväll nya bilder en ny dag.Vinnaren av mitt blogglotteri blev bloggen, Mitt liv i stora drag,en fotoblogg värd att besöka ,GRATTIS ! Tack för alla fina kommentarer ni gett mig ,jag blir så glad för att ni tar er tid att skriva en rad ,nu är det så att jag har blogglivet på en pinne ute på ön så nu kan jag skriva kommentarer till er också ,ta hand om er !

15 kommentarer:

  1. Hello Nette

    a amazing serie pictures with lovely light and colors..... give you a compliment for that.

    greetings, Joop

    SvaraRadera
  2. Oj så mycket vackert du har fångat på bild. Solnedgången är ju helt magisk!

    Ha det gott och njut av allt det vackra! Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, så mycket vackert du bjuder på! Macaonfjärilen fladdrade kring här en dag också, men det gäller att vara snabb i svängarna för att få den i bild :)
    Må gott! /bea

    SvaraRadera
  4. *ha ha* Där kom det - skrattet! Men tusen tack, Nette! Så roligt! Det måste vara nybörjartur, för jag hade aldrig deltagit i någon utlottning på någon blogg tidigare. *s* Jätteskoj, verkligen! :)

    Och så en massa fina bilder igen! Kul att få makaonfjärilen på bild, den har jag aldrig sett på riktigt.
    Solnedgången med det där ljuset - wow!
    Kram och tack igen!
    Pia

    SvaraRadera
  5. Fina foton ... som vanligt :)
    Grattis till vinnaren i din utlottning!

    SvaraRadera
  6. Det er en glede å sitte her og se på de nydelige bildene dine :)
    Gratulerer til vinneren!
    Ha en forsatt fin aften, klem.

    SvaraRadera
  7. Ja här var alla bilder vackra. Jag har även sett båda fjärilarna även på vår holme men alldrig lyckts få dem på foto. Det vita har jag sett en gång och alldrig tidigare. Ha en bra vecka.

    SvaraRadera
  8. Jag säger väl det .. vilka underbara härliga vackra bilder :) och att du har fått bild på en Makaonfjäril .. det är jag JÄTTE avis på :) jag tror inte vi har dom alls här hos oss.Dina spegelbilder är ju helt underbara .. vilka färgar:)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  9. Vilken paradisisk miljö du skildrar, och ett härligt djurliv. Vattenspeglingarna är sagolika!
    Hjärtat fylls av vördnad för livet.

    SvaraRadera
  10. Härligt att kunna njuta av alla dina fina bilder från paradisön. Här är det ovanligt ont om insekter av alla de slag och fjärilar har jag int ens kommit i närheten av.
    Ha det fortsatt gott i paradiset! /SA

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder från ön, jag måste ta mig tid att åka ut på havet med min båt känner jag när jag ser dina bilder. /Urban

    SvaraRadera
  12. Perhoset ovat vaikeita kuvattavia niiden vilkkauden tähden, kauniin kuvan olet saanut.
    Ku saiski tuoretta kalaa.

    SvaraRadera
  13. - Fina bilder idag också Nette !
    Första spegelbilden är min klara favorit med himmel, moln och vatten sammanflätat i en enhet...
    - Ha det så bra !!!
    Hälsar Farbror Henning...:o)

    SvaraRadera
  14. jättefina bilder, men de ha du ju hört förrut.. fniss...Grattis till vinnaren!!Jag ha inte sett nån "makaronfjäril" här..men påfågelöga såg jag ifjol en hel svärm då vi balade AIV...hoppas att få en bild på dem i år.ha de bra:

    SvaraRadera
  15. Helt otroligt vackra bilder som vanligt. Gillar extra mycket de vackra solnedgångarna. Och den fina bilden på teveronikan.
    Ha det så bra! Kramar, Mona

    SvaraRadera