Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 30 juni 2011

Mera naturbilder,blommor i trädgården

 Mera bilder från fotorundan i förrgår
 

 

 

 

 En svan som har storputsning på gång bilderna tagna i stark sol o på långt håll

kan inte säga om det är herrn eller frun till den förr skulle tre på frun ,

 

 

Åbilder

 

 

 

 


Backtimjan i min trädgård

Vet ej namnet på den här

Daggkåpan har stora knoppar

 

 Rosenhallonbusken är full med blommor nu.dagen har varit varm igen ,det ser ut som om vi får åska imorgon .Helgen ser ut som vad som helst i väderväg.För det mesta har vi ju sol här vid solkusten,fast det visas regn brukar vi ha sol ändå .Myggen är alldeles galna ikväll hade hela ansiktet fullt när jag var ut o vattnade blommorna.Då får jag säga trevlig helg till er  nu ,för imorgon kväll sticker jag ut på sjön igen,Njut av vår vackra natur!!!!!!!!!

15 kommentarer:

  1. Så vackra bilder! Vi har haft massor av bromsar - jag har jobbat i trädgården i flera dagar nu och är helt uppäten; myggorna har försvunnit någon annanstans...

    Ha en trevlig helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Jag lyssnade på ditt program och där fanns en hel del lysande pärlor, precis som du gillar jag musik efter i första hand rösten och ju mera hes och raspig den är desto bättre ;O)Riktigt bra gjort!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  3. När jag såg miniatyrfotot i blogglistan trodde jag att du hade gjort en tur till Trondheim! Ha det gott ute på sjön! ♥

    SvaraRadera
  4. Vilken idyll! Många fina bilder.
    Praktbetonika heter den där lila blomman :)

    SvaraRadera
  5. Здравствуйте. Хорошая серия фотографий, мне очень нравиться. Мои приветствия.

    SvaraRadera
  6. Att vara ute i den fantastiska naturen vi har i vårt avlånga land..ger oss så otroligt mycket..stugorna vid vattnet..gillas..ha det..Maria

    SvaraRadera
  7. hahhaaa... nej, tror inte att de blir en vana att blogga nattetid, men då jag är så facinerad av åskväder så satt jag ute på terassen nästan hela natten...
    vi har tryckande hett här, brömsarna är helt tokiga och det ser ut att dra upp två nya åskväder till eftermiddagen... ett från öst och ett från väst... =)
    ljuvliga naturbilder igen, nette!! man ser att det är din passion!
    kram och ha en trevlig helg!
    susanne

    SvaraRadera
  8. Oj såååå vackra miljöer ! Bara att suga i seig och njuta som du skriver. Hoppas bara att alla har "vett" på att förstå hur fint vi har det i vår natur !
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  9. Jätte fina bilder och din blomma heter Prakt Betonika.

    SvaraRadera
  10. Alltså Vaov!!! Vilka bilder och enligt dig ingen "tåff" kamera. Men jag tycker dina bilder är jätte fina.
    ha nu en riktigt en skön helg!!! Kram Maj-Gun!

    SvaraRadera
  11. Det var riktiga fina bilder och jag ser att ni hade sol :) här var det mulet men varmt ..även om det bara visade på 20 grader .. så fanns det ingen syra i luften ..kändes det som :)
    Men det måste ha varit en underbar tur du fick igår ser jag här :)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  12. Så vackra bilder,jag måste se dom en gång till.Du är så bra på att fota!
    Jag hade liljebaggar för några år sen,jag klippte ner allt o dom försvann,men de kan komma på nytt.
    Tag väl hand om dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Ylin kuva on mahtava, siinä on kaikki kohdallaan.

    SvaraRadera
  14. Så fina sommarbilder! Jag känner igen många av växterna från vår trädgård men så härliga vattenmiljöer har vi inte ... maffigt! Men en sak är bättre här hos oss - vi har inte så mycket mygg, knappt några. Det är speciellt min man glad för, de söker sig nämligen till honom alltid. Jag är inte alls lika god.

    SvaraRadera