Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 21 juni 2011

Midsommartid vid kyrkan o havet

Sommarsolstånd idag ,tja jag hade både Gällivarekavaj o vindtygsjacka på ikväll då jag var ute o rensade ogräs ,det blåser det betyder inga mygg .första gången på tre veckor man kunde rensa ogräs det var halvmeterhöga sådana.Igår kväll var jag o fotade runtom vår kyrka här i byn klockan var ungefär halv nio så solen gav mig motljus som ni vet tycker jag om att experimentera med ljuset

ett litet trastbo med unge såg vi när vi parkerade bilen

här försöker jag få solen bakom ett träd så jag får motljuset

Alla dessa vackra stenmurar



Runtom kyrkan finns blommande buskar o träd

 

 


 

 

vi såg att det var dimma till havs så vi tog en tur ned till hamnen

Ljuset ändrar hela tiden

midsommartid längs vägen



Idag har det varit en speciell dag för mig ,på morgonen var jag med om att göra programmet min musik i Radio Vega ,per telefon presenterade jag mitt  ,min favorit musik ,en timme kommer programmet att vara sänds måndag kväll kl 23 o tisdag eftermiddag kl 13 ,det finns mera på deras hemsida om programmet min musik .där kommer så småningom   en bild att finnas av mig o min biografi och min låt lista ,det borde också gå att höra via Webben,Jag fick reda på det här igår så det blev bråttom igår kväll att skriva vad jag skulle säga o ikväll har jag skrivit min biografi ,så det blir svårt att hinna kommentera ikväll för tiden räcker inte till ,ha det bra !!!!!!!!!! .

13 kommentarer:

  1. Spännande med radioprogram!
    Härliga bilder, men gillar speciellt den första bilden med den röda stugan och den sista av kyrkan och kyrktornet. Det är något med kombinationen av rött och grönt som tilltalar mig.
    Ha det så bra! Kram, Mona

    SvaraRadera
  2. Så kul att ha varit med i radio! Kanske kan du ge direktlänk till inslaget senare?
    Och fina bilder! Motljus är vackert, och kvällsljus är vackert. Fast myggen är inte så roliga ...

    SvaraRadera
  3. Spännande med radioinslag! Det måste jag allt försöka komma ihåg! Vackra bilder!!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  4. Jamen så trevligt! Visst ska jag försöka lyssna på dig! Du påminner säkert och jag är flink att kolla missat på webben! Fint har ni det vid er kyrka också! Ja man får alltid försöka hitta något positivt... som att det inte finns mygg när det blåser! ♥

    SvaraRadera
  5. va roligt me egen lista på vega! ska försöka lyssna!
    ja, nette, jag vet... jag blev på så deppigt humör då jag var till min mans hemby och såg hur hemska åkrarna ser ut... det känns tungt att se hur lillabrodern låter alla förfalla!
    men egentligen har jag ju inte med saken att göra. fick bara såna minnen av svärfar... vi kom mycket bra överrens, förstod varandra och tyckte om varandra. jag såg ju så många år hans kärlek till gården och jorden...
    nåja, men det är väl livets gång =)
    ha de bra!
    susanne

    SvaraRadera
  6. - Hejsan Nette.
    - Tänk så många onda ryggar det blivit av dom här vackra stenmurarna. Men dom är verkligen fina att fotografera !
    - Skulle ju ha önskat lycka till med radioprogrammet i förra bloggkommentaren. Men det försvann från mitt lilla minne medan jag skrev....
    - Du kan väl lägga ut en länk till programmet, så man kan lyssna.
    - Ha det så bra !!!
    Hälsar Farbror Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera
  7. Det är så vackert där på kyrkbacken. Så spännande med padioprogrammet. Det måste jag försöka komma ihåg att lyssna på!

    SvaraRadera
  8. Kul med radioprat!
    Massa fina bilder. Rödklöver och käringtand kändes bekant på något vis! :)
    Kul att se hur finska kyrkor och gärdsgårdar (murar) skiljer sig från de svenska. Här är de flesta kyrkor vita och murarna har mer runda stenar.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  9. Det var kanon bilder . Vilken fin kyrka det var :) Jag gillar att gå runt och fota kyrkor:)
    Den bilden på vattnet .. jag satt och tittade och tittade .. jag tyckte att de små vågar röde sig hela tiden :D en väldig levande bild :)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  10. Skönt att slippa myggen och kul det där med radion.Så vackert ni har det vid kyrkan.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder som vanligt och vad roligt med radio Vega! :)

    SvaraRadera
  12. åhh de skall jag försöka att minnas.. brukar faktiskt lyssna på det.. radio vega går hela dagarna här...jättefina bilder.. Kyrkor "blir fina" på bild..

    SvaraRadera