Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 8 juni 2011

På min paradisö en njutning för ögat

Hejsan ,nu har jag varit borta från er en hel vecka .Den veckan har jag tillbringat på holmen ute i skärgården ,nu är det verkligen en paradisö ,det här blir ett megainlägg har bara tagit 500 bilder .Det blir inte så mycket text ni får njuta av det jag sett,börjar i grannens äppelträdgård där finns 10 stora äppelträd i full blom,doften o humlornas surr går inte att beskriva .
 

 

 

 

 Varma vindar skönt i värmen

 

 

 

Grannens rhododendron

Skrev i ett tidigare inlägg att vi är tre hushåll på holmen ,min farbrors familj ,vi o strandskatan,det är en fågel som ser allt

Här är det bevakning av trutens barnkammare det är sk kompisbevakning

här är den lilla trut ungen som får order att hålla sig stilla ,kan säga att dom har pli på sina ungar

Så här anspråkslöst bor strandskatan ,varje år på samma ställe i grannens potatisland

Strandskatan

det här är vårt körsbärsträd som såg ut som en brud

 

En av många solnedgångar

 

 

 
En vacker kvällshimmel

Vi kan inte säga att vi har någon tid som heter mellan hägg o syrèn här blommar allt på en gång ,rönn

Syrèn

och häggen på norrsidan

Moln på himlen är nog vackrare än en hel blå himmel o vilket färgspel som kan uppstå ,min man tyckte att det såg ut som ett rymdskepp som  håller på att landa



Den sena kvällens färgspel



Solen går ner strax efter elva ,så det börjar bli svårt att orka vara uppe en hel dag ,när dagens längd är 20 timmar

 

Men med sådana här färger är det svårt att gå o lägga sig ,För övrigt så har jag uppsökt verkstan idag för att få en andra tuppkams spruta i mitt knä ,någon frågade vad det är ,jo när man lider av artros som jag är det en sorts led vätska som sprutas in i mitt knä så som bildar en stötdämpare där.Nu är det så varmt ute att det är skönare att vara inne ,ringde till jobbet för en timme sedan  ,där sa dom att det var 35 grader på bankens mätare så jag svarade att det är nära kroppstemperatur då.Ikväll bär det iväg till holmen igen.Nu ska vi försöka med en snabbare anslutning dit så kanske jag kan ge kommentarer till er också ,ha det så bra i värmen  !!!!!!

28 kommentarer:

  1. Underbara, fantastiska bilder!! Härligt när äppelträden blommar :) Älskar dina himmelsbilder och nu fick jag svaret på vem som lagt "mitt" ägg som jag hittade förra veckan-strandskatan!
    Ha det fortsatt bra!

    SvaraRadera
  2. Tack för att du visar så fina bilder från din paradisön. Ser helt fantastiskt ut.
    Kram1

    SvaraRadera
  3. Så härligt du måste ha där på holmen!

    SvaraRadera
  4. - Jag tittar, njuter och förundras !
    Vilkket fantastiskt paradis ni har där ute på "holmen". Förstår att ni vill återvända dit så ofta som möjligt.
    - Underbara bilder !
    Just det här hur landskapet förändras varje minut, i skymning och gryning. Och vänder man sig åt andra hållet har man helt andra färgskådespel där. Du har verkligen lyckats fånga en fin sommarnatt !!!
    - Tack för alla snälla kommentarer de sista dagarna !
    Nu ligger i alla fall den nya Kommandorskan under sängen och sover sött. Härligt med en liten katt igen....
    - Ha det så bra och skönt där ute i skärgården !!!
    Hälsar Farbror Henning...:o)

    SvaraRadera
  5. Så vackra solnedgång-bilder.

    SvaraRadera
  6. My compliments for all these great and colorful pictures.... you have made a lot of wonderful pictures,
    good work again Nette.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera
  7. Åh, jag tror dig! Ett riktigt paradis! Så vackert så jag tappar andan ... och du har fångat det bra i bild också. Njut! Det gör jag, av bilderna, och du har ju dessutom verkligheten också.

    SvaraRadera
  8. Vilka fina bilder! Rena paradiset... Jag håller nog med om att moln på en bild är många gånger intressantare att fota än "vanlig" blå himmel!! Det ser verkligen ut som om ett ufo landar ;O) Ha det bra på holmen i den ljuva sommarhettan!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  9. Av bilderna att döma har du haft en fantastisk vecka!

    SvaraRadera
  10. Å så flotte bilder hos deg , ser ut som en deilig plass å være.
    Takk for alle dine koselige kommentarer.
    Håper jeg snart er mer aktiv på bloggen
    og også med kommetarer.
    Ha en fortsatt fin uke
    Klem

    SvaraRadera
  11. Men herran jumala va härliga foton du har lagt upp...ligger här i sängen med datorn på magen och njuter...
    På din holm finns det mycket vackert.
    Va kul att du lyckats att fota strandskatan så bra....min var högt uppe i skyn...skratt...men så fick jag med huvudet på svanen ....äntligen.

    Och tänk att Strandskatan har ett så oskyddat bo i pärolandet...

    Ha det nu så himla mysigt ute vid sommarstugan....

    SvaraRadera
  12. Sitter här och scrollar fram och tillbaks på dina bilder...
    Njuter bara :-)

    SvaraRadera
  13. grattis, nette till 1 års bloggande!!
    vad roligt det var med din överraskning på slutet! fina saker som ni syr å grejar!
    ja, nog är det som paradiset ute i vår skärgård. man önskar att alla sku få uppleva den!
    ha de gott i värmen
    susanne

    SvaraRadera
  14. Underbart vackra bilder!
    Grattis till ett år!
    Nu får vi väl njuta av medelhavsvärman :) fast det är lite väl... men det gäller att passa på...
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  15. Vilka bilder .. woow .. de bilder med solnedgången där det strålar ner ljus .. häftigt :)
    och vackert .. detta var många fina bilder från dig som det var underbart att få titta på
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  16. Jestas mitä auringonlaskukuvia. Vaikuttavia!

    SvaraRadera
  17. Här är det verkligen njutning med stor N för den som gillar bra bilder från en fantastisk försommartid! Att det är en paradisö som du har tillfälle att vistas på är inte att ta miste. Förstår mer än väl att du återvänder så ofta du kan.
    Och vilket sommarvärme ni har. Nästan i mesta laget. Med regn- och åskfronten som nådde oss i dag har temperaturen fallit ner till 13 grader (nu i kväll). Men regnet var verkligen välkommet.
    Ha det fortsatt gott i paradiset! Kram/SA

    SvaraRadera
  18. Hei,
    Endelig ser det ut til at jeg får kommentere hos deg igjen.
    Gratulerer med 1 års jubileum og ny blogg.
    Fantastiske bilder fra din paradisøy, takk for du deler.
    Ønsker deg en fin kveld og helg.
    Klem fra Mio

    SvaraRadera
  19. Himmelskt fina bilder, tack för dom! Ha en fin helg!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  20. oj så fina bilder,,du har nog en bra kamera då de blir sådär skarpa o fina!!De som gick i rött(kvällssol) va nog jättefina!Ha det bra på skären..

    SvaraRadera
  21. När jag ser alla dessa härliga bilder förstår jag att du haft det underbart..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  22. Härliga bilder, särskilt din sista bild.

    Jag trivs när det är varmt och sol och idag har jag vågat mig på en simtur också. Det gäller att passa på och njuta nu för till måndag lovas +13 grader och regn.

    Ha det så bra på holmen! :)

    SvaraRadera
  23. Hi å hej i kvällningen. Kände på mig att det kommit en ny kommentar från dig och loggade in medan kycklingdelarna steks...
    Tydligt är att något/någon styr och ställer utan vår vetskap.
    Är så jäkligt just nu så jag egentligen borde undvika att skriva ordet "trappor". Men mest väsentlig är ju att jag slipper att gå i dem.
    Ska testa med en wiskey i kväll för att se om det går att åstadkomma viss lindring...*L*
    Ha en fin kväll! /SA

    SvaraRadera
  24. tack, jo, nette, de va just det jag gjorde å genast börja de funkka igen! men innan jag kom på tanken att prova de höll mina nerver på att gå! men nu allt frid å fröjd!
    va underbart med en paradisösemester i början av sommaren! ha de gott!
    susanne

    SvaraRadera
  25. Massor av fina naturbilder på blommor och fåglar, fint fotat.

    SvaraRadera
  26. Hallå din going.
    Vilka fantastiska bilder. Jag är helt såld och njuter i fulla drag. Så fint du har det hemma plus att ni har en stuga också. Underbart!!!!!!
    Allt är som en dröm.
    Tack snälla du för dina jättegulliga or hod mig Du är alltid så jätterar.
    Kramizzzzar på dig och fortsatt fin helg.
    Vi har fått så in i vassen med regn och kallt är det också.Grannens regnmätaren blir full på studs...
    Jag säger det igen Det är en njutning att komma hit.Grattis till ettårsdagen.

    SvaraRadera
  27. Hej igen :)
    Här har jag inte sett hur Strandskatan bor och jag har bara sett ett par .. men vi skall fortsätta att leta :)
    dina bilder var lika vackra idag som de var sist jag var inne och kolla på dom ;)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  28. Oj så fina bilder du har, man blir riktigt lyrisk. Nu undrar jag var nånstans det var som ni har villan??? Om du inte vill skriva det här kan du mejla mig: marianne.stahl@pp.inet.fi
    Kram Marianne ♥

    SvaraRadera