Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 16 juni 2011

Sagosjö i skogen o ulligt ställe

 På vår liljekonvaljplockning var vi på en runda som det senast var snö på ,nu blommar getpors
 

Och ängsull

Liljekonvaljbilder finns flera men jag höll på att bli till myggmat  ,vilket jag också försökte leva med en timme i trädgården ikväll,

 

Hjälp vad är detta snö nu igen ,nej det är ängsullen som blommar ,har aldrig sett så många blommor på ett o samma   ställe förut

 

 

Nästa stopp en liten sagosjö mitt i skogen ,det är ett före detta sandtag,

Små mossöar o miniatyrträd ,alldeles som i sagans värld

 

 

 

här kan vi nog prata om plattvatten

Plötsligt var det inte så platt mera ,en sorts andfågel kom ur buskaget framför mig

Kvälls solens speglingar ,det borde vara ljud med också för här sjöng massor med fåglar i kör ,myggen då ,ja det var inte så farligt även o m vattnet är som en spegel så blåste det lite ,och så var intresset större för vår varma bil  ,kan säga att det var kö till att komma sig in i bilen.

Är det någon som sagt att vi inte har djungel hos oss ,här är beviset.Så här vacker är vår natur sett i kvällsljus mellan 8 o 9 på kvällen.Njut av naturen nu när den är som vackrast !!!!!!!!

12 kommentarer:

  1. Så vackra vattenbilder. Och ängsullen får mig att längta till fjällen. Imponerande mängder du hittat.

    SvaraRadera
  2. Här är Gudagott att vara..var orden som kom när jag såg din fantastiska sjö med blomster och grönt..dina bilder gör att man vill vara där..ha det..Maria

    SvaraRadera
  3. ja jisses va mängd av ängsullen.. jag ha nog aldrig sett så mycket förr jag heller..ha en bra helg.

    SvaraRadera
  4. Vackra - de här vita ängsullen och landskap.

    SvaraRadera
  5. Vilket paradis du har hittat! Så otroligt vackert med all getpors och ängsull, och det spegelblanka vattnet...
    Kramar, Mona

    SvaraRadera
  6. Så vackra bilder från den härliga naturen. Ja visst är det mycket ängsull iår...ser ut som snö, men är väldigt fint :) Getporsen doftar underbart tycker jag. Ha det så bra!

    SvaraRadera
  7. Oj, vad vackert.
    Trodde det var du som låg i vattnet, men fick se att det var en fågel.
    Känns lite kallt för att bada ännu tycker jag;)
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  8. Ooooj, oooojjj, så fantastiskt fina bilder. Du är en så duktig fotograf så det är helt otroligt. Jag är hänförd.
    Och motiven är underbara, den lilla sjön fantastisk och ängsullen också och åkerfräken med!
    Helt fantastiskt
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Så mycket ängsull har jag aldrig sett. Vilken upplevelse det måste varit att få se och fotografera dem! Härliga skogs och sjöbilder allihopa. Myggen är en plåga, jag vet för jag har varit ute och spanat grävling ikväll och då går det inte att smörja in sig med myggmedel för doftens skull...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Väldigt fina bilder! Naturen är världens bästa trädgårdsmästare.

    Ha ett trevligt veckoslut!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  11. - Vilken liten skogstjärn. Så vackert !
    - Menjag kan tänka mej att det var mycket myggor. Men lite får man offra sig om man ska få fina bilder...:o)
    - Ha det så bra !!!
    Hälsar Farbror Henning...:o)

    SvaraRadera
  12. Åh, så fint det var här! Påminner om våra våtmarker där vi är så ofta och fotar.
    Många fina bilder!
    Ha en härlig helg!
    Kram Pia

    SvaraRadera