Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 4 juli 2011

Jordgubbar o vandring i trädgården

Igår åt vi årets första jordgubbstårta på ön , alltid en sommarkänsla o tack för kaffet grannarna.
se vem som satt i mitt jordgubbsland idag när jag kom hem o den rackarn såg ut att smaka på alla röda bär ,det blev att snabbt gå o plocka det som fanns kvar,min man hade förevigat situationen före jag kom hem

under bladet syns spår av koltrasten

Min ros som jag köpte i våras har börjat blomma ,vet inte namnet på den ,vet bara att den är kandensisk


Mina pioner gillar inte mig då dom får stå inväxta med andra stora blommor ,så jag har två röda blommor

och en vit

Mitt stenparti börjar var i full prakt

Borstnejlikorna växer fritt hos mig dyker upp på de mest otroliga ställen ,olika färger  har dom också

 

Vet inte vad vi ska kalla den här varianten med en blomma av varje färg,kanske femling


Kanske dyker det upp ännu någon färg någonstans

Det här borde vara en malva om jag inte minns fel

Praktbinka borde vara namnet på den här blomman


Aklejorna hör till mina favoriter ,hade många färger förut men tyvärr så tycker sorkarna bättre om dom än jag

Vallmo i vinden


Nu borde det ha varit doftblogg ,några exemplar av nattviolen blommar ännu på en skuggig plats.Det var allt för mig ikväll ,njut av sommaren!!!!!!

15 kommentarer:

  1. Härliga bilder!! Borstnejlikan doftar ju så underbarT och pionerna är så vackra! Ha det bra :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilka fina trädgårdsbilder och Borstnejlikan är väldigt svårflirtad hos mig ;)
    Ha en fortsatt fin somamr1 /Bea

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint du visar från din trädgård.
    Och den där tårtan skulle man gärna vilja smaka en bit av.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. All pictures are wonderful Nette,
    the first one is hmmmm.....lovely.

    greetings, Joop

    SvaraRadera
  5. Den tårtan ser verkligt smaskig ut! Jättefina blombilder! Mina pioner blommade ut redan förra veckan, det gick så snabbt när det var så mycket varmt. Jag har också borstnejlikor som blommar som blommar på alla möjlig omöjliga platser - just där jag skulle vilja klippa gräs.
    Men visst är de vackra.
    Kram, Mona

    SvaraRadera
  6. Blir riktigt snål på din jordgubbstårta.....
    Många fina blomster du har i trädgården.

    SvaraRadera
  7. Vilka blomsterbilder, rosen ser ut som marsipan ros...så vacker.
    Mmmm gott med jordgubbar och vilken smarrig tårta, får nog lov att bli en jordgubbstårta nästa gång...det är sommar.
    Ha en fortsatt fin kväll
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  8. Fint stenparti du har. Daggkåpan är en av mina favoriter. Och borstnejlikan som dyker upp lite varstans. Över huvud taget gillar jag växter som själva provar nya växtplatser. Ibland blir det bättre än jag hade kunnat hitta på själv.

    SvaraRadera
  9. Du har så många vackra blommor i din trädgård :) och kors i taket .. så god den tårtan såg ut ..den skulle jag gärna vilja ha fått en STOR bit av ;)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  10. Vilken mumsig tårta! Jag tror jag kommer över, fast då är den förstås uppäten.....Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Åh en så härlig trädgård du har! Och fina bilder! Vi åt jordgubbar idag, köpta, och vi tyckte inte att de smakade så mycket. Man ska nog odla egna ... Det är många blommor vi har gemensamt, tycker nog om ungefär samma typ av blommor. Rosor skulle jag gärna ha fler men lyckas inte så bra med.
    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  12. Fattar inte att du hinner få alla dina vackra blommor att trivas. Dom vill ju få lite omvårdnad också och du drar iväg till villan. Mina blommor trivs inte med mig mera när vårdnaden tryter.

    SvaraRadera
  13. Tårta och fina sommarblommor, mmm......
    Lyckans dig som har en egen trädgård att pyssla i.
    Ha en bra vecka.
    Marianne

    SvaraRadera
  14. tackar för grattisen igår...Körberg är väl född -48..så han är nog mååånga år äldre än va jag e...men då man blir äldre så är inte ålderskillnaden så stor som då man är yngre tycker jag..alltså märks. Oj va fina blommor du har. jag ha haft sådd borstnejlikan i flere omgångar,,men den kommer inte opp..

    SvaraRadera
  15. och jordgubbatårta som är så gott... Härligt!

    Ha en trevlig sommar! :-)

    SvaraRadera