Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 21 juli 2011

Mera semesterbilder

Gurkmeja får bli dagens första bild ,alla bilder som finnsi det här inlägget år tagna på ön senaste söndag.Gurkmejaär en sådan växt som får växa lit här som var hos mig ,mina ögon är ju känsliga för dom blå blommorna.
Underbart väder hade vi på söndagen ,idag har det varit mulet men varmt 25 grader ,någon liten regndroppe har vi sett ,åskan som väntades for i väg åt nordost.Såg på vebben att flera hus börjat brinna på Kimitoön av blixtnedslag ,det är i södra delen av landet ,en av mina blogggvänner finns där ,nämligen blommor o kvistar,strömlöst har det också varit där .Det visas åska här igen till imorgon så få se hur det går.

Vacker kvällshimmel var det på söndag som blev bara  starkare 



och starkare



till färgen

 Den här bilden är Humle på grannens tomt

 det här är däremot en Humla på dom där blommorna som växer längs med stränderna som jag int vet namnet på

Två humlor det var febril aktivitet med många små humlor på gång

Sten hängande i himlen(fniss )

Svartavinbär lite blöta efter senaste lördags regn

likaså röda vinbären

Grannens flox blommar så vackert


Är man tygförsäljare så kan man fotografera solen genom tyg(fniss) vi har ju ett segel som vi spänner upp mot solen när det blir för varmt på verandan, vid det här tillfället var det38 grader  så det behövdes lte skugga.

Ser ni en massa pricka på bilden är det dansande mygg (inte sådana som bits)


En solnedgång med en sol är sista bilden för det här inlägget.Vi hämtade hit taklister o golvlister igår så nu finns det mera jobb.få se när vi syns nästa gång ,det här inlägget förberedde jag hemma  med att sätta in bilder .så njut av sommarens dofter o väderskiftningar!

25 kommentarer:

  1. i enjoy to see these lovely pictures,
    very nice work Nette.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera
  2. - Hejsan Nette.
    Vilka solnedgångar du fångat där ute i skärgården på er ö-
    - Så snyggt !
    Mern jag faller lite extra för stenen som flyger/flyter i himmelen....
    - Här har det varit riktigt blåsigt och grått idag.
    - Ha det riktigt bra !!!
    Hälsar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  3. Oväder och åska får utebli blott att solnedgångar infinner sig! Ha det bäst! ♥

    SvaraRadera
  4. Många fina bilder igen, Nette!
    Den näst sista tyckte jag var lite speciell.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Vilka fina solnedgångar du har! Så härligt!

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder som vanligt i din blogg! :)

    SvaraRadera
  7. Jag gillar den där enen som förekommer ibland på dina bilder! Så vacker den är!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  8. Suveränt fina bilder, den med stenen var häftig!
    Ha det riktigt skönt på ön!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  9. Hej igen:) Ricottaost är en italiensk färskost, lite lösare och mildare i smaken än philadelfiaost, borde finnas i osthyllan i större affärer hos dig också!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilka bilder! Igen! Och vilka himlar så vackra!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  11. Många fina bilder att njuta av. Du ser ut att ha en riktigt fin semester.
    Ha det fortsatt gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  12. Som vanligt är dina bilder alldeles...alldeles...underbara! Härligt! Tack för att jag fick följa med lite på din väg här!

    SvaraRadera
  13. Härliga sommarbilder. Jag är svag för solnedgångsbilder, mycket fina ! ...och "tygbilden" - fantastisk !!

    SvaraRadera
  14. Otroligt vackra bilder du visar igen! Ingen annanstans kan man fota så fina solnedgångar som vid havet... Vi har +31 i dag så lite varmt börjar det nog bli!

    Ha en fin helg du också!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  15. Härliga semesterbilder! Du ska njuta av varje dag du är ledig. Jag har en vecka kvar att arb. sen blir det SEMESTER!!!

    SvaraRadera
  16. UNDERBARA bilder! Vilka färger på himlavalvet!

    Trevlig helg på dej :)

    SvaraRadera
  17. Hej superfotografen
    Vilka bilder du bjuder på
    Jag är mållös fast jag håller med farbror Henning om favvisbild.
    Den är sååå häftig Stenen som hänger i himlen.
    Sista bilden och den fjärde och sjätte uppifrån är sagolika i färgerna.
    Idag känns det inte bra efter gårdagens vansinnesdåd i Norge.
    man blir riktigt låg.Regnet gör sitt också.
    Ha det riktigt gott. Jag älskar dina bilder.
    Kramizzzzzzzzzzz

    SvaraRadera
  18. Ljuvliga bilder ... du får så otroliga vackra bilder på himel och hav och solnedgång och strålar som kommar igen molnen .. underbara bilder :)
    kram/Mimmi

    SvaraRadera
  19. Smart att förbereda inläggen hemma, så långt har jag inte kommit i min datavärld.
    Underbara bilder, by the way....
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  20. Fantastiska bilder igen. Du är då på hugget med din kamera.

    SvaraRadera
  21. Hej Nette! Kul att du tittade in. Fick mig naturligtvis att gå in här och se alla dina fina bilder som du har lagt in. Toppen!
    Ja, nu vet man knappt var somnar eller vaknar till - sol eller åska och störtregn. Det är verkligen växlingsrik. Överst på önskelistan står just nu att den höga luftfuktigheten försvinner. Hoppas att kvällens regn gjort att det känns friskare i morgon...
    Ha det fortsatt gott! /SA

    SvaraRadera
  22. Oj, så många vackra bilder du tar! Och i så makalöst vacker miljö! Förstår att du trivs där, det skulle jag också göra. Tänk så många vackra platser det finns!

    Men du, nog är det den vackra blåa blomman gurkört och inte kryddan gurkmeja du har ;-)

    SvaraRadera
  23. Så vackra bilder du visar igen!!
    Hoppas att det räcker med åskoväder här nu för en tid framåt. Jag var rädd att mina kallor skulle brytas av i går kväll men som tur var klarade de sig.

    SvaraRadera
  24. Rigtig gode billeder.
    Smuk solnedgang.
    Tak fordi vi må kigge med.

    SvaraRadera