Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 18 november 2011

Blommor, blommor och blommor

Jag köpte en vit julkaktus den hamnade framför kameran sent igår kväll ,jag hade som mening med mittfotande att tömma batteriet i kameran det hade varit blink blink på den fronten i flera dagar ,740 bilder kunde jag ta sammanlagt,så nu vet jag hur det är o ungefär hur många foton jag har att röra mig med .
Den vita kaktusen fick utstå en del knäppa knäpp

liksom den vita cyklamen


här med gröna blad

Orkidén stod nära till hands


Den får bara mera o mera blommor för varje dag ,även om en del knoppar gulnade bort dom två veckor vi inte hade någon sol

 

då jag fotade förra bilden kom jag på att det fanns en vacker spegelbild i fönstret

min asparagus i fågelburen fick sig en släng med kameran,tänk att den lever ännu ,den måste nog trivas med fågelbursfåglarna (som är av tyg)

 

allt möjligt började hamna i fokus nu

 det här var i alla fall sista bilden av dom ihopblommande orkidèblommorna. Värmegrader har det varit även idag fast det frös på igår kväll ,såg att på  söndag ska det bli minusgrader,så det blir till att gå och hämta lite juldekorationstillbehör från skogen på lördag ,eftersom det pratas om snö till nästa vecka.Imorgon är det en ny arbetsdag för mig ,hoppas jag får många besökare i vår juldekorerade affär ,ha en trevlig kväll !

12 kommentarer:

  1. Dom här krukväxterna som man njuter av när naturen gått till ro är verkligen snygga i rätt ljus. Verkligen lyckat.
    Om du nu inte fallit för smartphonerna ännu, så är du inte så smart som jag trodde..

    SvaraRadera
  2. Åh, fina bilder! Nu blev jag så sugen på att skaffa mig asparagus igen, det var länge sen men så härlig den är!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Vackra blommor! Speciellt din orkide... den är ju för otrolig!!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  4. Så mange fine blomster du har :)
    God helg til deg :))
    -synnøve-

    SvaraRadera
  5. Orkidéerna är helt underbara. Och dina foton av dem är bara så fina. Ha en bra helg.

    SvaraRadera
  6. Oj, det var blomstrande och vackert hos dig!
    Ha en fin helg! /bea

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att du hängde med! Nu har jag en ny blogg att följa. Finfina bilder.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Jullikt härligt Lycka till imorgon på jobbet.
    Hoppas att det kommer massor av folk nu när du har laddat med varor och skyltat så fint.
    Mysig helg på dig....
    Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
  9. oj, var i landet väntas det snö nästa vecka? Vore ju mysigt till advent! kramis semlan

    SvaraRadera
  10. Jag hoppas också du får massor av kunder idag!
    Jättefina blombilder, du har en hel del fina blommor som blommar just nu! Här finns för tillfället endast en orkidé som blommar...

    Vet du, det räcker bra med 90 cm av julgubbstyget. Jag vet inte ännu vad jag skall göra av det, men det är så vackert, så något hittar jag på.
    Kramar, Mona

    SvaraRadera
  11. Hej Nette Cecilia.
    Så vackert och stämningsfullt med dina blombilder.
    Ha en fin lördag!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  12. - Fina "knäpp" av alla blommorna !
    Det är till att ha gröna fingrar också.
    Själv har jag aldrig lyckats med någon Orkidé, även om jag gjort många försök......
    - Här är det lika grått och trist idag som igår. Så jag fick ta på mej utmaningen att fixa lite nya bilder på Blondinen.
    - Ha det så bra i nordost !!!
    Hälsar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera