Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 16 november 2011

Frusen morgon o droppfrusen morgon

Jag tror nu att det här är sommarens absolut sista ros den ser lite vissen ut
Rosblad med sockerfrost

hoppsan sommar igen klematis blommar en överraskning för mig

Sömntutan har gått o lagt sig för gott

så här såg det ut när jag kom till jobbet igår på morgonen

Idag var det fruset på marken men droppade ur träden ,=halt på vägen.En droppe med månen

 

 

 

 

 

Kan någon gissa vad detta är

det är frost på bakluckan på en bil som stod på parkeringen

Måste bara vis mina målade kvistar,det här 6 st olika kvistar som jag knutit ihop med spetsband

Till Skogslyckans Webbshop här är dina dekoration skedar som jag fick av dig , dom fick små tomtar på sig som jag gjorde av piprensare

Här åker dom kana för glatta livet.
Några frågade om jag trivs med nya kameran ,jaaaa det gör jag  vi blir mera o mera bekanta varje dag.Jag sade  idag att så här bra bilder har jag aldrig tagit genom skyltfönstret som idag ,så gå in på min andra blogg så får ni se skylningen jag gjort idag ,kan räcka en stund innan inlägget är  färdigt .Solen har visat sig hela dagen idag så det är ännu inte slut på plusgraderna ,det stod på dagens tidning att snöbollsbusken blommade på ett ställe ,månne den väntar snö .trevlig kväll !!

10 kommentarer:

  1. Herlig med frostbilder. Godt jobbet!

    SvaraRadera
  2. Underbara och vackra frost bilder.
    Ha en fin kväll!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  3. Fina bilder på det frostiga, scpeciellt gillar jag rosbladen. Och så fint det blev med de vitmålade grenarna!

    SvaraRadera
  4. *hi hi* ja, det var många frostiga rosor överallt idag verkar det som! Visst är det fint med frosten!
    Kul idé med dina grenar och tomtarna, så enkla, men så himla söta!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Så vackert med frost droppar och månen! :)

    SvaraRadera
  6. Jag lekte med tanken att fotografera skyltfönstret i går! ;o) Ha en bra dag! ♥

    SvaraRadera
  7. Jag har också tagit massa frostbilder. Tisdag och onsdag var underbara dagar med frost och solsken, idag är det grått. Vad kul idé med skedarna. Gamla bestick är vackra och går att göra massa fint med.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Oj, vilka fina frostfoton! Än har jag bara haft lite vitt på gräsmattan här, en del sommarblommor blommar fortfarande!

    Gillar dina små piprensartomtar också!

    SvaraRadera
  9. Tror det var många som var ute och fotade frost igår :) Härliga bilder som vanligt! Skedarna är jättefina!

    SvaraRadera
  10. Fin fina bilder,minsann!
    Snart kan du nog ge dig ut och fota snöflingor.

    SvaraRadera