Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 28 december 2011

Lek med ljus

Dagens bilder är från juldagskvällen då jag passade på att leka med kameran i ljusens sken

här tre ljuslågor i prismorna på min nya ljuskrona

 

Här suddade jag till det ,med brytningar i kristallen

 

 

 

Kunde tro att el ljusstaken är ute på vift

Allting är inte bara vitt i mitt hus på julen  röda ljuslyktor  finns också

Så här har vi mest sett utegranen ,genom våta fönster men nu efter stormarna så lutar den rejält.
Stormen tycks ha bedarrat för tillfället ,nästan alla har fått ström tillbaka,Fick idag höra glädjande nyheter att allt är ok vid sommarstugan två av mina farbröder har varit dit idag ,det lär var så där en 20 skottkärrslastar men skräp som kommit upp på land på stormsidan.Inga människor har kommit till skada vad jag vet det är väl tack vare att  stormen var som värst på natten.       Min rea i butiken borde nog få mera full fräs på har varit nästan ensam hela eftermiddagen idag .Känns inte så upplyftande just nu.Det håller på att frysa till där ute o snö väntas så  få se om vi får ett vitt nyår, hoppas det! Ha det bra till alla som tittar in ,Nette

9 kommentarer:

  1. Så bra då att stormen har bedarrat hos er, här har det också varit lugnt idag och dörrkransen har inte knackat på ytterdörren alls =)
    Kul lek du har haft med ljusen...
    och nu hoppas jag att du får fart på folk till rean...
    det bli ju nyår och då brukar det ju köpas nya fina kläder.
    Jag har heller inte varit på någon mellandagsrea brukar inte vara det så ofta.

    Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Stormar har vi fått nog av nu ett långt tag framöver, eller hur? Skönt att det var ok med stugan!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  3. Ciekawa zabawa ze światłem i aparatem pomogła Ci z pewnością na chwilę zapomnieć o straszliwej burzy, która przeszła i narobiła tyle nieszczęścia.Pozdrawiam

    An interesting play with light and the camera will help you forget about the terrible storm that has passed and wrought by so much misfortune. Yours

    SvaraRadera
  4. Å, så fint. Kul att leka med ljusfoto sådär!

    SvaraRadera
  5. Herre som det har stormat hos er era stackare.
    Denna julen glömmer ni aldrig.
    Alla dina bilder är fantastiska fast det är vrakbilder de flesta.
    Det har ju sin tjusning också om man slipper att vara mitt i det.
    Vi har ett jädra väder just nu Det fullkomligt vräker ner ute och så stormar det.
    Lite kusligt är det allt.Hoppas att det går bra med gubbens knä.
    Ha nu en riktig god fortsättning och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!ifall jag inte hinner in mer innan nyår.
    Kramizzzar i massor Hälsa älsklingen.

    SvaraRadera
  6. Hej Nette!
    Hos oss har det stormat inatt ...Fin lek med ljuset, varma fina behagliga färger. Önskar dig ett Gott Nytt År !

    SvaraRadera
  7. - Det var ett evigt stormande. Skönt att det klarat sig i allafall ute vid stugan. Skräpet går ju ändå att få bort till våren.
    - Kul med lite kameraexperiment, det är det bästa sättet att lära sig ännu mera !
    - Ha det så bra i nordost !!!
    Hälsar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  8. Bilden på de tre kristaller var så himla bra .den blir min favorit .
    Här har vi haft full storm igen .. och nu läsar jag att en ny är på gång här ..
    kram

    SvaraRadera