Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 20 januari 2012

Blommor, blommor,och igen blommor

Idag är det en lite speciell dag ,

därför frossar jag i blommor

Elegance nejlikor

Köpte också en sådan blomma ,någon sorts metall är det ,med marktäckande murgröna ,såg en viss potential i den

Detaljbild

Men vad hände med nejlikorna,någon har ätit upp dom ,här finns ju ingen gräsätare?

se nu vart dom hamnat

 

 

Det var så här det skulle bli ,det är nämligen så att min pappa fyller 80 år idag  , så vi gratulerar dig på detta sätt ,det är nämligen så att jobbet hindrar mig från att närvara idag så på söndag ska vi ut o äta tillsammans med pappa o mamma

Han får nog inte bara blommor utan lite stärkande droppar för blodcirkulationen

när jag höll på med alla blommor passade jag på att fota mina tulpaner som blivit någon dag äldre

 

 

 

Är ju så förtjust i dom vita, så jag tänkte glömma den lila ,fast det är ju båda mina favoritfärger.till sist ett visdomsord till pappa ,
                                                  Den som läser böcker lever många liv !

15 kommentarer:

  1. Så vackert det blev! Nejlikor är lite bortglömda, men fina är de! Hoppas din far får en fin födelsedag, och det får han säkert! Att bli ihågkommen är den bästa presenten.
    Ha det gott! /Leena

    SvaraRadera
  2. Nej men ååh så snyggt och färgrikt!
    Så vackert arrangemang, din pappa blir säkert glad!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Men vad duktig du är på att göra vackra blomsteruppsättningar och att ta vackra bilder på blommor.
    Hoppas din far har en underbar födelsedag och han blir säkert glad för blommorna som hans duktiga dotter har arrangerat och de stärkande dropparna.
    Kram och ha en fin helg!
    Raina

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder .. och visst kan man behöva att få lite stärkande i present när man fyller 80 år :)
    kram

    SvaraRadera
  5. Underbart vackra blommor och vackert arrangemang, din pappa blir säkert glad för både blommor och droppar!
    Ha en fin helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  6. fina bilder. blomarrangemanget var hur fin som helst.

    SvaraRadera
  7. Det var en fantastisk blomsterprakt ! Så sant med boken, nu skall jag läsa Jan Guillios senaste epos.

    SvaraRadera
  8. Åhh vilka färgklickar och fint arrangemang, din pappa kommer säkert att bli jätte glad frågan är vilket han uppskattar mest!
    Ha en fin helg.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Så fint, underbar färg på nejlikorna. Din pappa kommer att bli så glad.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Så vackert, Nette! Du är så duktig på sånt där! De där småvaserna trodde jag först var för värmeljus.

    Men du vad lustigt! Vi var och gratulerade min mamma igår - på hennes 84-årsdag! :)
    Ha en skön helg!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Håller med andra sååå vackert det blev :)
    Och nejlikor är underbara!
    Njuter av dina vackra färger och önskar Dig en fin helg
    och skickar många varma kramar
    Det sägs att idag är det Kramens dag ;)

    Halina

    SvaraRadera
  12. Finfina bilder på blommorna! Härliga färger och bra komp.
    Och du, snåla inte med dropparna till 80-åringen...
    Ha en fin forts på helgen!
    Kram/SA

    SvaraRadera
  13. Det blir fina gåvor och säkert mycket uppskattat! Ha en fin födelsedagsfest!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  14. Trevligt reportage!!

    Ha en fin helg och trevligt kalas!

    Steffe

    SvaraRadera
  15. - Fantastiska färger på dom fina blombilderna, Nette !!!
    - Ha det så bra i nordost !!!
    Hälsar Farbror Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera