Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 27 februari 2012

Dimmig morgon och mera bilder från igår

Ett öde hus på slätten  blev dagens första bild med lillen den får följa med till jobbet alla dagar .Det var hänförande vackert med solen som gick upp i dimman,det bildades frost i träden för vi hade - 16 grader på morgonen .Det blev varmare när splen fick säga sitt - 1 grad såg jag som hastigast idag ,

Ett skoterspår i solskenet

 


tog fram kameran när jag kom till jobbet för det var så vacker frost i träden

då kommer en kaja o sätter sig för porträtt

Lite vita solskensbilder från igår

 

 

Det var så ljust så det var svårt att se vad man fotograferade

 här fick jag med ett riktigt solblänk



Kunde tro att det är juldekorationerna som hänger kvar

Två stycken upponervända ekorrar ,dom brukar ju inte ha så stor skillnad om dom är rättvända eller ej.

Trassliga istappar

till sist hacke från disney  ,ni vet han som tittar fram överallt o säger alipapapapalija en riktigt fin fågel .
Alla sportlovsfirare har sett den finaste av alla dagar idag underbart soligt o vackert.Titta in på min andra blogg o se alla trevliga tygnyheter kul om jag kunde få lite feedback på min andra blogg också.Ha det så bra ,Nette

14 kommentarer:

  1. Jättefina isbilder, men fy vad kallt ni haft inatt! Här i Skåne är det snöfritt och våra barn hade sportlov förra veckan.
    Ha det gott!/Pia

    SvaraRadera
  2. I dag har verkligen varit en dag som gjord för uteaktiviteter. Jag hann ut på en liten promenad i alla fall.
    Vackra foton du tagit!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ja, vilken fin dag vi haft och själv hade jag turen att ha ledig dag :)
    Friskt, härligt och vackert!
    kram /Bea

    SvaraRadera
  4. Önskar att jag hade haft min lediga dag idag ;O) Även om det var kallt imorse bjöd ju solen på värme senare under dagen... Fina morgonbilder och kluriga istappar!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  5. Zima jest cudowna u Ciebie i piękne zdjęcia zrobiłaś. Nie marzy Ci się jednak już wiosna . Pozdrawiam serdecznie. *** Winter is wonderful for you and beautiful pictures done. Do you dream of but already spring :-). Best regards.

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder igen, Nette!
    Jag har faktist bilden jag fick "låna" av dig
    gjord som tavla nu! Visar senare ;)
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  7. Otroligt vackra bilder!! Det är ju tur att vädret ger oss möjlighet att föreviga det. Dimma, temp växlingar och sol gör ju allt detta. Grattis till en perfekt vinterfotodag

    SvaraRadera
  8. Underbara vinterbilder!! Det är bara att njuta av de fina dagarna :)

    SvaraRadera
  9. Så nydelige bilder :-) likte spesielt det 1.bilde med med tåken som lå over bakken.
    Ha ei fin og vakker uke.

    Klem fra regnfulle Trøndelag
    ---Sissel---

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder.
    Nu är det bara att njuta av de fina dagarna som förhoppningsvis kommer.


    Ha en fin dag
    Gunilla

    SvaraRadera
  11. Hej! Rimfrosten och isen i din värld är så vackra. Vi har massor av is, den sitter stenhårt i backen o gör att man halkar och slinter på vägarna. Men i träden finns inte en gnutta vitt, allt har blåst bort. Man skulle kunna tro att vi bor vid havet så mycket som det blåser jämnt och ändå bor vi mitt i landet. Vi behöver nog sätta in fönster på vår lilla farstubro så vi kan avnjuta fikastunderna där. Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  12. This is really WONDERFUL,
    you make me happy with this lovely serie,
    you deserve a big compliment.

    greetings Joop

    SvaraRadera
  13. Du är så duktig med att fånga naturen så att den blir såå..vacker!
    Varma kramar till dig!
    Raina

    SvaraRadera
  14. - Underbart vackert när solen bryter igenom morgondimman !
    Här verkar våren verkligen ha etablerat sig....
    - Ha det så bra i nordost !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera