Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 9 februari 2012

Fåglar

Under dessa kalla dagar har det varit rena rama fågelrallyt hos oss ,här är det kö till maten

här sitter en som är van att krafsa åt sig

Här har ett djur gjort ett konstigt vägval ute på en åker i skogen

Harens spår på gräsmattan

Skatan i flykten det här är SONENS BILDER 

här går man in för landning

 

 

Ny landning

Ännu en gång ,det finns nötter där.dom här ögonblicks bilderna är hans tjusning måste säga att jag har nog provat men mina syns det inga fåglar på så vad lär jag av detta ,reaktionsförmågan blir väl sämre med åren .
här har det varit  sol med lätt snöfall idag o blåst  - 12 grader .så inte det angenämaste väder att gå ut i det har också mina kunder förstått.Ha det fint ,Nette

18 kommentarer:

  1. När jag ser bilden på skatan i flykten tänker jag alltid på när jag var ung (evigheter sen) och en fototidning hade en tävling om vem som kunde ta den vackraste skatbilden. Jag hade mycket mer avancerad fotoutrustning då än jag har nu men jag lyckades inte få till någon bild. Den här som din son tagit hade kunnat vara med, jag lovar!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder!! Kul med småfåglar! Men flyktbilder är svåra och det är ofta man inte ser fågeln på de bilder man tar, man blir lika snopen varje gång :))

    SvaraRadera
  3. kanon fina bilder :) om man skall få flygande fåglar bra.. måste jag ha bra ljus och hög slutartid ..på Canon heter det tv .. om du har ljust ute kan du testa att höja den så mycket du kan innan bilden blir för mörk :)
    kram

    SvaraRadera
  4. Hälsa sonen att det var en snygg landning. På charterplan brukar man applådera, och det gör jag nu.

    SvaraRadera
  5. Very nice bird pictures. I love the one in flight trying to land, gorgeous!
    Thank you for sharing all these beautiful pictures.
    Greetings,
    Louise

    SvaraRadera
  6. Vilka fina fågelbilder. Småfåglarna är så söta.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Å så fine fugler , veldig flott knipset der fugelen er i lufta .
    Marit.

    SvaraRadera
  8. Jasså är det hos dig som fåglarna är, för här har dom alldeles försvunnit sen det blev kallt.
    Dom flög nog över till Finland =)

    Snyggt sonen har fångat landningen av...är det en "päroskriko"?????
    Synd att kunderna håller sig hemma...en trog tid för shopping skulle jag tro...
    bli mera fart längre fram.

    Tjingelingen...

    SvaraRadera
  9. Så fina foton han lyckats med!
    Jag har också svårt att hitta fåglar, så jag beundrar verkligen såna som är duktiga på det.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Mycket fina bilder av de flygande fåglarna. Sonen din är skicklig!
    Här 'nere' har vi nu igen kallt, kring -20 grader. Men som tur är blåser det inte. Väntar nu på lördagen då det lär ska bli varmare igen här.
    Ha det så bra!
    Kramar, Mona

    SvaraRadera
  11. Dokarmisz ptaki, to i Cie odwiedzają :-). Wspaniałe zdjęcia, a ptaków w locie cudowne. Pozdrawiam. *** You feed the birds, then visit you :-). Great pictures and wonderful birds in flight. Yours.

    SvaraRadera
  12. vilka tjusiga bilder!!
    januarifebruari är väl ingen höjdare för någon butiksinnehavare, utom matbutiker och alko då väl, men hoppas folk vaknar upp bara vårsolen börjar lysa! syns vändagen alls hos dig, i försäljningen menar jag?
    trevlig helg, nette, kära blogväninna!!

    susanne

    SvaraRadera
  13. Det är så roligt att sitta och titta på fåglarna runt fågelbordet. Fina fågelbilder ni fångat.
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Vill bara titta in och önska dig en skön helg!
    Dina bilder är som vanligt helt underbara! Du är så duktig med att fånga det vackra med din kamera som en konstnär!
    Kram Raina

    SvaraRadera
  15. Snygga bilder av er båda!! Sen kändes det skönt att få förklaringen till varför jag aldrig lyckats fånga fåglar på bild, eller i alla fall väldigt sällan...det har med åldern att göra!! Jag som hela tiden skyllt på kameran att den är för slö...suck.
    Ha en bra fredag och hoppas ni får lite sol och varmare så kunderna vågar sej ut igen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  16. - Halloj Nette.
    - Landningsbilderna var riktigt bra, det får du hälsa sonen !
    Här är det mulet och nollgradigt, men det ska visst ner till 15 grader under natten....
    - Man får ta det som det kommer .
    - Ha det så bra i nordost !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  17. Her var det mye fint :) Artig med fuglen som lander :)

    SvaraRadera
  18. Jättefina bilder. Bra jobbat att få så fina flygbilder på skrikan..toppen!

    SvaraRadera