Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 30 mars 2012

Vårkvällen 2 jag i tornet

Upp på högsta höjden i fågeltornet tar jag den här utsiktsbilden  ,fast rutten is tror jag det kallas på väderspråk

Inte mycket att gå på

allting ser annorlunda ut ovanifrån

Det här är vatten o is

Plötsligt hör jag ljud o nu befinner jag mig i flygledartornet

Två sångsvanar på ingång


Tänk om  dom tar min mössa

dom upptäcker mig i sista stund o tar en  sidobana  och här säger jag yes jag fick dom på bild en annorlunda känsla att vara så högt uppe o dom kom så nära

ännu en bild




Oj ,ett nytt gäng på ingång


olika flygteknik, kanske trassel med landningstället



dom cirklar  för landning  ,ingen risk att bränslet tar slut dom har ju varit på potatisåkern o fyllt på

Jag kravlar mig ner från tornet o tar några  plattvatten bilder

en lätt krusning på ytan .Nu har jag ännu inte kommit fram till den annorlunda upplevelse vi hade igår kväll men  imorgon får ni se  svanar i rött .
Här är det så kallat  rikligt snöfall nu ,så det blir spännande att se hur det ser ut i morgon .Ha det så bra alla ,Nette

15 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder på svanarna som flyger.

    SvaraRadera
  2. Ostatnie dwa zdjęcia z odbiciami w wodzie oraz frunące łabędzie są bardzo ładne. Pozdrawiam.*** The last two pictures of reflections in the water and fly swans are very nice. Yours.

    SvaraRadera
  3. I love the swans and your picture of the water #17 is beautiful! Another great series!
    Have a grea weekend and not too much of the white thing... : )
    Greetings, Louise

    SvaraRadera
  4. Grattis! Underbara bilder och härlig berättelse :)
    Ha en fin helg
    Halina

    SvaraRadera
  5. Så häftigt att stå däruppe i tornet och se fåglarna komma flygandes! Härliga bilder :)

    SvaraRadera
  6. Så fint du fångat svanarna! Det var säkert en speciell känsla att vara så nära och på hög höjd.
    Ha en fin helg! Kram kKicki

    SvaraRadera
  7. Himla bra biler..tycker inte det är lätt att ta när de flyger...du lyckas ju jättebra!!! Jobbar på mitt inlägg..:-)

    SvaraRadera
  8. Love the picture that looks like a river, so beautiful, peaceful looking. Have a great weekend, Laura

    SvaraRadera
  9. Otroligt djup i dina bilder. Gillar svanarna som du fångat så bra. Jag önskar dig en skön helg! Zinnia

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Ja, du stod verkligen i flygledartornet, jätte fina flygbilder på dessa vårens budbärare!
    Ha en fin dag
    /Ingemar

    SvaraRadera
  11. Där hade du tur Nette! Kul att få så fina bilder på de flygande svanarna!
    Här har också kommit lite vitt i luften idag.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Gillar uttrycket "tar in för landning"!
    Får se när du fångarna tranorna!
    Ha en fin helg! ♥

    SvaraRadera
  13. Du har verkligen många järn i elden! Att vara flygledare kan inte vara lätt (fniss)men bra fick du till det ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  14. Härliga bilder :) jag har också varit uppe i ett sånt torn ..men jag var inte en sorts flygledare ;)
    du fick härliga livliga bilder :)
    kram

    SvaraRadera