Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

torsdag 26 april 2012

Aprilkväll med sol

Koltrasten höll konsert i det vackra vädret igår kväll

Vi var till  Mamrelund en vacker plats uppe i skogen  den här bäcken har vi besökt flera gånger


 Vattnet fick fina skiftningar i kvälls ljuset




sedan for vi till det intill liggande träsket där fanns lite is ännu

Kaveldunen som små troll






Det var början på kvällen  ,nu ska jag till frissan så det blir mera imorgon .Kommer att sätta in bilder på dagens nyheter nä jag kommer hem ,ha det bra alla ,Nette

9 kommentarer:

  1. - Hallo i nordost.
    - Koltrasten är ett riktigt vårtecken. När den börjar sjunga, och låter nästan som Näktergalen.
    Här liga färger i speglingarna och fina macro-bilder i förra inlägget.
    - Ha det så bra !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida..:o)

    SvaraRadera
  2. Superfina bilder!!Fina skarpa bilder. Inte får jag dem sådär tycker jag. Du kanske har bra fotoprogam. Nu blir fotokursen på måndagar i stället så jag får försaka 3 hundträningar. Tisdagskursen blev inställd.

    SvaraRadera
  3. Toppenfina bilder!! Så härligt med solsken :)

    SvaraRadera
  4. Jag håller med om att det är fantastiska skiftningar i vattnet.
    Helt otroligt vackert!
    Härliga bilder som alltid.
    Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
  5. Hmm, vatten, vårisar...och koltrastar...ja, vad säger man, kan det bli bättre?...tror inte det!
    Underbar vårkänsla!

    SvaraRadera
  6. Ha en skön fredag och tack för koltrastsången!

    SvaraRadera
  7. Is på vattnet, det såg kallt ut! Jag har suttit ute och ätit min lunch, stack nosen i solen en stund och den värmde skönt. Kollade faktiskt också in mina rabarber - de fanns där, precis som de skulle ;-)

    SvaraRadera
  8. Beautiful photographs, fantastic colours. I am greeting

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Man kan riktigt höra koltrasten sång ända hit, så underbart.
    Ha en fin helg
    /Ingemar

    SvaraRadera