Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 8 april 2012

Isfotogtafering i stan men med öppet vatten

När man tittar under den här bron ser man stadsfjärden  i vår stad i norr .Vid genomfarten igår kväll stannade vi i det kyliga men vackra vädret

Den som har ögon känsliga för blått som jag kan njuta i fulla drag

 

 

 

 

 

Här tyckte jag att jag fick till det med en last moln på bron

 

 

 

Det var så kallt att jättelika istappar bildats överallt

 

 

 

Sista bilden för ikväll
Idag var vi på en underbar runda med alla sorters fåglar öppet vatten i is.sol o värme ,nu vänder det till vårvindar friska såg jag på rapporten till tisdag .Vi får njuta av solen ordentligt imorgon ,,ha det fint alla ,nette

6 kommentarer:

  1. Så härligt det blir nu när vi får öppet vatten snart och mycket fåglar som kommer! En Hare har du också fått den äran att knäppa med kameran...häftigt!
    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  2. Härligt ljus i isbilderna!! Det blir verkligen vackra bilder av is...här är all is borta på sjöarna nu.

    SvaraRadera
  3. - Hejsan Nette.
    - Hu så kallt det ser ut.....
    - Men många vackra bilder från ert vintriga landskap !
    - Ha en fortsatt trevlig helg !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  4. Oj, oj här var det långt till vår, men den är ju på G. Med öppet vatten försvinner isen snabbt. Härligt soliga isbilder.
    Ha det gott
    Marianne

    SvaraRadera
  5. Även om det är snö så...ljuset på bilderna andas vår!! Å bilden bron är verkligen en "mitt i pricken" bild!!
    Nu hoppas jag på fortsatt skapligt väder idag, och uppehåll, så jag också kan få till lite fågelbilder...det hör ju liksom till den här årstiden!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Det tog ganska länge innan jag fann ut vilken bro du hade fångat ;O) Jag hade spanat in en istapp igår men när jag äntligen kom till skott var den ett minne blott... kraschad på marken i tusen bitar...

    Kram Gugi

    SvaraRadera