Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 4 juni 2012

Härliga sommarbilder,svarthakedoppingen

 I går kväll var det ibland regn o ibland sol ,övervägande mera sol på mina bilder ,det var så vackra moln på himlen att vi beslöt fara ner till havet,bilden genom bilrutan

likaså den här

En väldigt dålig bild men jag måste ta med den för att visa hur det blänkte på asfalten o mörka moln bakom ,ett naturens skådespel

väl framme ,nog ser det väl ut som sommarbilder ,där syns fågeltornet som jag brukar stå i  ibland

Sol med mörka moln i bakgrunden

Å vad är ni för ena då  funderar säkert den här lilla vännen

sommarljus i bilden
Svanen var också på modellhumör

 

Vackra moln

 

så kom det sig att vi såg det här boet flytande på vattnet

Svarthakedoppingens bo ,oblyga som dom är plockad dom kvistar o o annat till sitt bo o vi stod o tittade på

 

 

 

 

Kul att vara en del av naturen mitt i naturen ,vi hade nog andra fågelupplevelser också men dom får vänta till en ny dag

15 kommentarer:

  1. Hello Nette

    Yous pictures have wonderful light, and the are very nice.
    so it's a pleasure too these shots.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera
  2. Grattis till Svartehakedoppingbilderna (och de andra också såklart) ! Det är en otroligt vacker fågel !

    SvaraRadera
  3. Svarthakedopping har jag aldrig sett! Jättefina bilder här! Och nu måste jag fråga...vad HAR du för objektiv på här? ;)

    SvaraRadera
  4. En flott serie vår/sommerbilder :)

    SvaraRadera
  5. flotte disse sommerseriene dine.

    SvaraRadera
  6. Nu är det snart dags för oss att göra det första besöket (för säsongen) ut till havs i er by.
    Fina foton!

    SvaraRadera
  7. Det ser så somrigt ut på dina foton! Färgerna i naturen är som finast nu när det intensivt gröna möter himlens djupblåfärg!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  8. Men så avundsjuk jag blir :) vilka kanon bilder
    På svarthakdoppingen :) woow .
    Jaså ni har fått många mygg nu ..än så har jag inte haft så stora problem med dom än .men det kommer nog :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. I am so pleased I don't have to make choice of your photo's because they are all beautiful and special.
    Have a great evening.

    SvaraRadera
  10. Jag tycker den tredje bilden är en av de bättre. jag gillar tonen, reflexerna och den absolut blanka vägbanan/brita

    SvaraRadera
  11. Hej!
    alla bilder i inlägget är underbara men såklart så blir ju bilderna på svarhakedoppingen mina favorit bilder. Så otroligt kul att de väntar tillökning!
    Ha en fin dag!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  12. Tack för din kommentar, den värmde så gott!
    Vilka fina bilder, men jag ryste nog lite när jag såg det flytande boet, stackars barn. ;)
    Ha det så gott, hoppas vi ses i sommar.
    Kram Nanne

    SvaraRadera
  13. Hello Nette,

    Nice pictures; they remind of some landscapes we have here in Québec. Love the bird and the nest pictures and your rainbow picture is stunning!

    Have a great day,
    Louise

    SvaraRadera
  14. Kul!!! Då är det bara å vänta tills ungarna kommer så är du där med kameran!!

    Härlig upplevelse och fina bilder!

    Steffe

    SvaraRadera
  15. Fina bilder men svarthakedoppingen var ju kanon. Aldrig sett och verkar vara lite vanskligt att bygga bo så....

    SvaraRadera