Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

fredag 1 juni 2012

Hej till publiken ,trädgårdsvandring

Säg hej till publiken tycker jag den här figuren säger med strå på armen
Passade på o vandrade i trädgården i går kväll när solen gav passande ljus .men jag hade fleecetröja o vadderad jacka utanpå.Ni ser pollenmängden på irisen ,jag har grön bil varje dag nu ,normalt är den blå


 Gulltörel

Plantering i mina balkonglådor ,

Träden ni bara sett   i närbild

Klematis på gång ,nu berättar jag inte hela sanningen ,jag köpte den i år o då hade den redan knoppar

vallmo

Äppelblomsknoppar

del av vårt hus med blomrabatt ,vi beskar brudspireorna ifjol  det är dom som syns tillsammans med det oklippta gräset i förgrunden

dom här är alltid lika välkomna hos mig

Irisen i motljus,ser ni grodan

Japansk rosenkvitten blommar än så länge på några kvistar

Den gamla vanliga kan vi väl säga om den här  som alltid kommer med på bild

Vinteriberis

Pensé med pollen mjöl

mina krukor vid infarten till oss

Mini ekblad i motsol

nog är allting så vackert nu men tiden går så fort.snart är det midsommar.Värmen påminner ju inte om det men vi får ju inte bestämma ,Trevlig helg till er alla ,Nette

10 kommentarer:

  1. Your pictures are again very nice and colorful.

    wish you a lovely weekend Nette.

    greetings, Joop

    SvaraRadera
  2. Niin ihania...meillä kukat ja kasvit vasta tekevät nuppuja!

    SvaraRadera
  3. Oj så många vackra blommor du bjuder på den här gången. Den första bilden är riktigt go med den fina färgen och det härliga ljuset.
    Nu är det bara att hoppas på att sommaren kommer på allvar snart. Sex plusgrader, blåst och regn som det varit i dag är ingen höjdare...
    Ha en fin och trevlig helg!
    Kram/SA

    SvaraRadera
  4. Jag säger bara, såååå vackert!
    Ha en härlig helg.
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Du har ju de allra finaste blommor i din trädgård! Hoppas nu bara inte att
    frosten tar dem! Ser inte riktigt lovande ut det här med vädret ;O(

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  6. Vad fint du har, känns som om jag vill åka upp till dig o se det live. Mina iris är inte utslagna ännu och jag är ju bra långt söderut än du.
    Återigen fantastika bilder.....

    SvaraRadera
  7. Skønne blomster. Du tager nogle fantastisk smukke billeder :-)

    SvaraRadera
  8. Tack för en vacker rundvandring i trädgården!

    SvaraRadera
  9. - Halloj i nordost.
    - Vilken underbar blomsterträdgård ni har, och vilka bilder!
    Jag bara njuter. Precis som i förra inläggets droppbilder.
    Här är det också riktigt blåsigt. Och kyligt när solen går i moln.
    Tjocka Hulda får vila vid bryggan....
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  10. What a beautiful place you live at. Surrounded by the beautiful flowers. It looks like a holidayhome Nette.
    gr. Marijke

    SvaraRadera