Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 12 juni 2012

Min semester ,fredagkväll

Min semester började på fredagkväll då vi for till stugan vädret var soligt o vackert,då vi kom dit konstaterade vi att mycket hade hänt på två veckor ,körsbärsträden blommar helvita

Kunde ju inte motstå att ta några lite solsnuddade bilder kl  9 på kvällen

 

Har också någr små plommonträd där ute på dom hittade jag också några blommor

Kråkungarna hade hoppat ur boet o var nästan fullvuxna men inte förstod att vara rädda för oss

vi njöt av kvällen från bastuverandan

nästan ingen vind

En moln vägg kom upp i väster

Tog en paus i fotograferandet i väntan på solnedgången
Här borde klockan vara 23.30

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

Tände några ljus i skymningen nog för att det var ljust ute men en mysfaktor med ett glas rödvin   o lite annat gott till .
Tror att jag tagit  600 bilder dom här dagarna så det blir att köra en hårdgranskning ,det har varit händelserika dagar.Har en mammografi tid att passa imorgon så det var bara att ta sig hem emellan .Vi vaknade till dimma idag så min man fick ta GPS till hjälp för att komma sig till jobbet ,han jobbar ju det är jag som har semester .Dimman gick bort först kl 2 idag men när vi for hem började den komma in igen ,det är så när det varma o kalla möts .23 grader hade vi på eftermiddagen idag .hoppas ni andra har det bra ,Nette

11 kommentarer:

  1. Himmel vilka vackra bilder...vi är nog lika bortskämda du och jag men har båda förmågan att njuta av det! Det är inte många som har förmånen att få se solnedgångar ihop med vatten..det kan man aldrig få nog av!
    Ha en skön kväll och lycka till med mamografin.
    Kram lotta

    SvaraRadera
  2. Hej Nette

    My compliments for this lovely serie, i like the colors and compositions very much.

    Greetings, Joop

    SvaraRadera
  3. Det var väldigt dimmigt i morse. Tur att din man kunde ta sig till jobbet i alla fall! Vacker kväll och värmen är ju måttligt skön... Fina bilder!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  4. Jättemysigt där på din stuga ... NJUT!!
    Fina bilder dessutom :O)

    SvaraRadera
  5. Gillade verkligen vy bilderna. Jättefina!

    SvaraRadera
  6. ojoj, nette så vackert det är där hos er! njuut nu riktigt gott av semesterdagarna! hoppas mammografin inte visar något! inget vidare det där, men ack så bra att få det gjort nu å då =)
    kram
    susanne

    SvaraRadera
  7. Himmelskt vackra bilder. Jag får lite vibbar tillbaka till mina barndoms somrar hos mor och farföräldrarna i Finland. Minns att det var så svårt att sova dessa ljusa nätter när solen knappt gick ner.(De bodde söder om Uleträsk)
    Jaha, det är där uppe sommaren är! kan du blåsa ner lite värme åt mitt håll!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Härliga bilder som vanligt, älskar de fina färgerna på himlen. Det verkar som semestern var väldigt lyckad.
    Ha en fin kväll
    /Ingemar

    SvaraRadera
  9. - Halloj i dimman.
    - Underbara bilder från din kväll i skärgården !
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  10. Himmel vilka himlar du visar upp! Hej förresten, jag har hållit mig härifrån ett tag då jag trodde att du hade uppehåll i bloggandet när du var på semester ute på ön! Och nu ser jag hur fel jag hade, underbara bilder som alltid. Bland annat har jag nu sett mitt livs första kråkunge! Den såg ganska rufsig ut och nästan overklig med stirrande blick, jag är lite skraj för fåglar jag.
    Ni verkar ändå haft fint väder, vi har haft regn vareviga dag senaste veckan förutom idag!
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Ser vilsamt ut för själen. Må så gott!

    SvaraRadera