Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 11 augusti 2012

Solig dag på semestern

En dag på semestern fick jag chans att fotografera den stora blå sländan den är annars hopplös att hålla sig stilla


Selma har varmt



En nykläcktnässelfjäril fångade mitt öga




En bordsdekoration till kvällens fest

Selma har fortfarande varmt

Kan någon berätta vad det här är för blomma

Olika fåglar flyger ovanför vårt huvud

Fiska  var det på menyn den kvällen
Nu är det halvmulet eller halvsoligt vad man kan kalla det .På förmiddagen kom en regnskur..Mitt inlägg från igår har på något vis försvunnit .Satte in det på nytt   på eftermiddagen..Ha en trevlig fortsättning på helgen ,nette

14 kommentarer:

  1. Jassååå ... ;O)
    Ha en riktigt skön helg!
    Fantastiska bilder, igen!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken blomsterprakt, och vad fin salvian var, använder du den i matlagningen också? Jag gillar kryddor men färska örter använder jag knappt eftersom jag inte själv odlar några. Torkade örter får duga.
    Hur länge har du semester? Någon vecka kvar eller är det grand final nu?
    Vi har riktigt varmt idag, men lite höstlukt är det i luften. Har smällt av minst trettio flugor inomhus idag, begriper inte var de kommer ifrån
    Ha en fortsatt fin helg/Kramen

    SvaraRadera
  3. Super nydelige bilder og bord-dekorasjon.
    Det første bilde ditt er fascinerende fint og Selma er søt selv om hun er varm he he.

    God kveld , Marit.

    SvaraRadera
  4. Stackars Selma! Men det blir svalare, var så säker ... Sländan är så vacker! Kul att kunna fånga den på bild! Och bordsdekorationen var en bra idé, så fint av något som man ser som ogräs.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Er hund Selma ser ut att vara en riktigt mysig hund. Nä, det är inte lätt när det är fööör varmt, varken för hundar eller människor...
    Ha det skönt ute vid villan!

    SvaraRadera
  6. Så underbara bilder och vovven har varmt men ser enormt mysig ut :)

    SvaraRadera
  7. Så vackra bilder! Finfina blommor i förra inlägget också!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  8. Jättefina bilder igen.Trollsländor ja,har försökt fånga dom,men nej då.Gullig vovve du har.Här hos mej har det också varit riktigt skönt idag,för en gång skull.

    SvaraRadera
  9. Skickligt att du kunde fånga sländan på bild! Den är så vacker. Och en massa andra vackra bilder också! Kramar, Mona

    SvaraRadera
  10. Ja du, dom vackra blå är inte lätta att fånga! Vackra sommarbilder du bjuder på.
    Tack för medkänslan...den behövs och den värmer!

    SvaraRadera
  11. Det är inte säv som blommar det där? Ni ser ut att ha det fint fortfarande!

    SvaraRadera
  12. Trollsländor är så otroligt vackra tycker jag. De brukar sätta sig på mig när jag läser vid sommarstugan, men jag har tyvärr inte upplevt det denna sommar.
    Ha en fin dag! ♥

    SvaraRadera
  13. Snygga bilder på fjärilen och trollsländan.
    Vackra ögonblicksbilder från en solig sommardag.

    SvaraRadera
  14. Fina bilder, bordsdekoration, Selma, blommor, fjärilar och allt vad du fångat!! Gillar speciellt dina bilder på hundkexen (som jag tror att det är...) mot vattnet, vilka färger!!
    Kram kram

    SvaraRadera