Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 17 oktober 2012

Bilder från fågeltornet 3

Dom sista bilderna från förra veckan oppe i fågeltornet

 Små vita prickar är svanarna när vi står där uppe,tog  bilder varvet runt den här gången
Här är Sverige nästa ,hörde förresten på nyheterna att gamla Vasa  Express ska börja trafikera till Umeå igen  ,kanske det blir några shoppingrundor dit ,(jag som far så ofta på sådana fniss)

 

här är stigen till parkeringen som vi går efter hit

 

 

 

 

 

 på vägen tillbaka blev det några röda bilder

 

 

 Tänk vad det målas vackert i naturen .
Dystert ,lite  regn har det varit idag 7 grader varmt .Kan berätta att jag börjat sticka så det blir inte så många kommentarer nu på kvällarna .Titta gärna in på nyheterna på min andra blogg ,där är julen i full gång .Oktober är leveransmånad på julsaker ,ha det fint alla som tittar in, Nette

11 kommentarer:

  1. Hej! Nu är det gått, mulet, regnigt.... tänk att det var en så vacker dag (=inget regn) när du var ute och fotograferade vid fågeltornet. Vackert med den röda solnedgång i vattnet!

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder. Jag är glad över den nya färjan till Umeå. En av mina söner bor där och jag borde besöka honom lite oftare. Alltid roligt att shoppa i Umeå, har en favoritbutik där som heter Joy, där dom säljer jättefina kläder som jag inte hittat här i Finland. :)

    SvaraRadera
  3. som alltid lika vackra bilder! Här bara regnar och regnar det...men det kan bli fina bilder ibland när jag cyklar på morgonen! Och jag har alltid tid att stanna som tur är!

    SvaraRadera
  4. Vackert är det. Gillar dom där målerierna på sista bilderna. fantastiskt!
    Och rätt vemodigt.... Både ljus och värme på väg bort och ersätts av mörker och kyla.
    Tror jag var björn i föregående liv - kunde tänka mig att gå i ide just nu och komma fram när vårsolen värmer i backarna.

    SvaraRadera
  5. Jag håller med Yvonne.
    Vilka underbara bilder men så mycket vatten.
    Här har det vräkt ner nästan hela dagen.Var skall detta sluta.
    Det stod i tidningen idag att det är varning för jordskred här på västan.
    Vi har ju haft några under årens lopp.
    E6an rasade ju här innan den var klar och i Göteborg (Tuve)var det ett stort ras fast det är många år sen.
    Vad stickar du för något fint????
    Nu skall jag sussa för jag skall upp jättetidigt.
    Kramizzzar i massor och JÄTTETACK för alla dina härliga kommentarer hos mig.
    Du är så go bara så att du vet det.

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga bilder du visar trots det är massa vatten som inte skall vara där. Bilderna från veckan är super, sidensvansarna är för fina. Ha ha ....plåtkråka har jag inte hört om innan. Ska till Finland dec/jan. Till Åbotrakten. Skall para Tyra med en finsk jaktchampion

    SvaraRadera
  7. Himmel og hav går i ett og horisonten virker så endeløs langt borte.
    Så fine farger du fikk frem i vannet ved sivet, nydelig.

    Flotte bilder som alltid , Maritklem.

    SvaraRadera
  8. Där skulle man ha ett eget litet rum så man kunde sitta där och bara njuta. Jämt!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  9. Vacker kvällning...färger...tystnad kan jag tro...precis vad man kan behöva efter en dag med folk i butiken, och jul i huvudet...(redan, men jag vet hur det är när man jobbar i affär, man får ligga steget före hela tiden...)
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Vilken utsikt från tornet man blir nästan höjdrädd..
    Visst målar naturen i fina färger på kvällarna.
    Ha en fin kväll
    /Ingemar

    SvaraRadera
  11. Hej, vilka färgexplosioner du bjuder på! Och vad många talanger du har, jag lärde mig aldrig att sticka eller virka. Jo virka gjorde jag, ett täcke till min dotter som skulle bli klart tills hon föddes, det blev ett täcke till en docka kan jag säga,,,
    Julsaker vill jag inte se än, här har många affärer redan skyltat med dem flera veckor, man hinner tröttna rejält, men så är jag ingen julälskare heller.
    Båten till Umeå, hur lång färd är det? Det måste väl bli billigare att handla i kronor?
    Min bonusdotter pluggar till lärare i Umeå, vi hälsade på henne förra påsken, en trevlig stad!
    Kram och lycka till med stickandet!

    SvaraRadera