Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 19 november 2012

Inköp på mässan

Denna trollslända  kom hem till oss  från mässan, glasvingarna ser ju ut som äkta,ett mästerligt finskt hantverk


Har länge önskat mig en vit sådan här halsduk nu hamnade den framför mig så det var bara att slå till
dom som ville fick ta en sväng till Kampradborgen  ,jag skickade med en lapp med bokstäver och siffror på  och med i bussen kom detta blombord  så tack till henne som tog sig an uppgiften !

vi pausade på vägen vid Juustoportti  , där kunde jag inte låta bli de här godispåsarna som kommer att finnas på julgodisbordet .Köpte också en del av deras ostar och en burk havtornsgelé .Se mera inköp på min andra blogg

Ikväll när jag kom hem var månen så vacker men utan stativ blev den lite konstig  .
Lite frost i luften har det varit idag ,solsken också ,det är ju måndag ,Ha det bra alla som tittar in ,Nette

5 kommentarer:

  1. Den mässan kunde man ju ha besökt, men nu blev det inte så. Roligt att få se även om det var fotoförbud! Hoppas du fick mycket inspiration! ♥

    SvaraRadera
  2. Nydelig glassinsekt!
    Du fikk kjøpt mye fint!

    SvaraRadera
  3. Väldans fin slända med sina pärlemorliknande vingar. Hoppas att ni har det fint där uppe i nordost. Kanske lite vintrigare än här nere där tungt gråväder råder var dag.
    Snart blir det sängen tillsammans med användarhandboken...
    Ha det gott!
    Kram/SA

    SvaraRadera
  4. Hej på dej!
    Ser ut att ha varit en trevlig dag på mässan och fina inköp har du gjort. Ordverifieringen tog jag bort för ca. en månad sedan så nu går det lättare att kommentera. Ibland är de faktiskt så svårtydda (tecknen i verifieringen alltså) att man borde ta en sväng till apoteket för att få dem tolkade!!!! Om det finns ordverifiering i kommentarrutan hjälper det inte fast man skriver anonymt, skall ändå verifieras.
    Ha nu en riktigt skön fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  5. - Halloj i nordost.
    - Kul med lite inköp av allehanda slag.
    - Hoppas dagen har blivit bättre än starten....
    Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

    SvaraRadera