Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 14 november 2012

Små konstverk för stunden

Igår tog jag en avstickare till  stranden när jag varit på min massage ,där fanns gott om is på land, inget i sjön

Vatten som frusit till is kan ju bilda dom mest fantastiska mönster ,så om ni fantiserar lite här så ser ni Lady och Lufsen  med en frikadell mellan nosarna

så här kallt var det 

 

 

 

 

 

 

 

 

det här är mitt eget konstverk en liten gran gjord av näver från en björk  jag gjorde den på mitt vis.Det finns en kon av frigolit inuti  sedan limmade jag fast bitarna med lim pistol  och en stjärnanis i toppen
Regn och mulet idag men dock +6 grader ,jag håller som bäst på med julskyltningen  ,ha det bra alla som tittar in ,Nette

7 kommentarer:

  1. is kan verkligen vara vackert...kramis semlan

    SvaraRadera
  2. Det här gillar jag verkligen. Många fina bilder att låta fantasin flöda till. Har några få att ta fram från arkivet. Längtar så mycket till nästa tillfälle ges och nu blev jag ändå mer inspirerad.
    Tack och Kram

    SvaraRadera
  3. Wooowww den första bilen är bara så in i vassen bra.
    Alla bilderna är är super men den slår rekord.
    Granen är supersöt Fiffigt!!!!!
    Vi har ingen is här ännu men det kommer säkert.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  4. For noen flotte mønstre i isen, aldeles herlige bilder!
    Og juletreet ditt var skjønt, er det lov å ape etter deg?

    SvaraRadera
  5. - Halloj i nordost.
    - Vilka konstverk du hittat i isen. Det är
    verkligen tacksamma motiv !
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  6. Riktigt tjusiga konstverk naturen skapat av is!! Å fler konstverk ser jag...snygg gran!!
    Ha en riktigt bra torsdag, hoppas du har samma strålande väder som jag...
    Förresten...ska bli roligt att se bilder från din kommande lördagsutflykt, om det också råder kameraförbud...***skrattar***!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. När iskonstnären varit framme är det lätt att hitta motiv. Här i Skåne lär det dröja innan det blir någon is, så vi får hålla tillgodo med grått höstväder. Då är det inte lätt att bli inspirerad.

    SvaraRadera