Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 29 januari 2013

Mera vattenlek och dagens blommor

Satte en apelsin i vattenskålen  ,en liten spegling

Från sidan sett blev den en gubbe med kal hjässa  som simmade iväg

Här var det svårt att sätta fokus på rätta stället, tänk så stor den blev under vatten


Tappade vatten i skålen med lång slutartid resultat en spindel som försöker överleva

Skärpan inte den bästa men rolig bild



Min appleblossom amaryllis är på G igen

Liksom vita  ,tänk att dom väntat så länge med blomma nr 2 dom andra kom ju precis till julen

En en  vecka gammal tulpan  kan också vara vacker

Här har jag  mixtrat med bilden rejält
Dagens väder lite lugnare än igår  + 1 grad ,nu börjar det bli halt hoppas det kommer snö som biter sig fast i isen

10 kommentarer:

  1. Häftiga bilder i inläggen med dina experiment!!!! Bra jobb du gör, kul at se!

    SvaraRadera
  2. *ha ha* Den första såg ju ut som en apelsinmössa!
    Och vilken jätteunderdel på den tredje bilden!
    Ja tänk som det kan bli! Fina droppar o blommor med.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Kul foton av apelsinen! Nu har jag varit ut på min kvällslänk, inte alls så halt som jag trodde att det skulle vara. Någon minusgrad kunde det ju vara, fast inte för kallt heller...
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  4. Jätte häftiga bilder .. ja som du vet så brukar jag ju också sitta och leka med vatten:)
    kram :)

    SvaraRadera
  5. HAHA,,DEN BILDEN VA LITE KUL.TÄNK VA STOR DEN VA UNDER VATTEN.JA MAN KAN FÅ FRAM LITE ALLTMÖLJIGT OM MAN BARA SER DET..

    SvaraRadera

  6. http://vindsromantik.blogspot.se/

    Å vad äckligt, tänkte, vad har hon nu hittat på... är det mödomshinnan, nej, sen såg jag de vackra bilderna på vatten och blommor. (Ska nu lägga mej...hihi)

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  7. Vacker vit amaryllis och vackra vita tulpaner.Vita blommor är så fint.
    //Kicki

    SvaraRadera
  8. - Halloj i nordost.
    - Snygga bilder Nette !
    Både här och i förra inlägget.
    Regn här idag. Inget roligt väder alls....
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Vilka härliga bilder som du skapar hemma. Det gäller att vara kreativ och ha kunskapen så finns foto objekten närmare än man anar.
    Ha det gott
    /Ingemar

    SvaraRadera
  10. Kul att se dina experiment både med kameran och med redigering! Blev jättefint! Och ser lite konstigt ut med apelsinen i vattnet ... fantasin kan sätta igång ordentligt som jag sett på kommentarerna ovan :)
    Och jag hoppas också på bättre före, hatar när det blir så halt på vägarna.
    Ha det gott!

    SvaraRadera