Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 17 februari 2013

Stockholmsresan 1

På torsdagmorgon for vi med bil till Helsingfors ,grått och trist väder .Här pausade vi i ett hus mitt på vägen

Resan till båten gick bra ,passade på att knäppa lite bilder  efter vägen

Massor med snö var det söderöver ,här sveper riksdagshuset förbi

Det här är dom som jobbar där (tror jag) det var massor av dom där utanför



Grått slask
Klockan  15.45 kom vi till hamnen  så vi hade en kvart till godo

Ombord på båten blev det champange på hytten


Sedan blev det buffé bord för hela slanten . Om ni tittar på den här bilden noga ser ni att jag lyckats med äventyret att få två bilder på en .Jag hade powershot kameran med

kom ihåg att fotografera maten först när jag kom till desserten

Det vita vinet var blaskigt och varmt så det blev att ta det röda istället

Här akrobater  nere på promenaddäck .bilden tagen från hyttfönstret

Det här var första bilden jag tog i Stockholm  ja, en vanlig kråka har vi ju hemma

Men det här är säkert en sådan där snabbmatskråka

Spårig väg var det nog i slaskiga Stockholm här och var

Inte många hästkrafter på ekipagen där

Svag för vackra hus

Dramaten hör nog till ett av dom vackraste ,har ännu inte hittat någon pjäs som jag vill se där  men skulle gärna vilja se huset på insidan

Färden med bil gick   vidare


På väg genom Årstatunneln  till mässan i Älvsjö inte så bra bild när man sitter i baksätet och fotograferar men för er som inte åkt  i den tunneln kan jag säga att jag kände mig som en bobåkare i kälkbacken  full fart in i jordens innre

 Väl framme vid mässan fick njuta av massor med saker  mera bilder en annan dag ,likaså

var förväntan på besöket på Circus på kvällen och Jerry Williams stor och jag kan säga att alla förväntningar infriades med råge .Man fick fotografera på konserten utan blixt ,så ja ni vet ,jag passade på .Kanske ni kan se på dom som sitter i salen vilken ålderskategori som var på konserten ,men sällan har man sett en så livad publik .Mera om dagen imorgon ,hoppas ni haft det bra  alla ,Nette

12 kommentarer:

  1. Verkar som en kanonhelg. SJälv har jag varit tvärförskyld o inte gjort någe.....nu är jag lite bättre

    SvaraRadera
  2. Så roliga foton, nästan som man själv har varit med på resan. Ser med spänning fram emot morgondagens inlägg! Att få vara på Jerry Williams-konsert skulle inte vara helt fel.... Jag kan berätta att Dramaten den har jag besökt, har faktiskt varit på en premiär där också.

    SvaraRadera
  3. Kul med bild och textreportage från din Stockholmsresa. Gillade Champagneglaset allra bäst. Hoppas ni är nöjda och mer lär väl komma.
    Ha en bra vecka, kram
    M

    SvaraRadera
  4. Hej!
    verkligen vackert och bra dokumenterat av er resa till den stora staden. Känns nästan som om man fick vara med på resan. Mina favorit bilder blir faktiskt de nya riksdagsmännen, tycker att de gör ett fint jobb. Likvärdigt med många andra riksdagsmän(usch, nu var jag stygg) men de bilderna var super roliga.
    Ha en underbar vecka!
    /Ingemar

    SvaraRadera
  5. Mässan var min bror och svägerska på och till Jerry Williams ska sambon åka nästa vecka! Jag var i Stockholm förra påsken, då snöade det...men jag älskar den staden! Det finns många fina hus...Ser fram emot resten av bilderna!

    SvaraRadera
  6. Kul reportage. Champagnen ser verkligen god ut!
    Undrar var solen finns, varken i Finland eller Sverige verkar det som.

    SvaraRadera
  7. Bra om du fick en fin tripp! Får väl se då om Jerry fastnade på någon bild!
    Det ser ju ut som om ungdomarna höll sig borta från konserten. ;o)

    SvaraRadera
  8. Vilen trevlig resa o kul att åka färja :) Måste se till att åka till stockholm till våren :))

    SvaraRadera
  9. Trevligt är sådana resor och kul att ni bodde på Hasselbacken, nästan mitt emot Lilla Hasselbacken. :-)

    Om du gick den gatan nedåt mot vattnet så gick du förbi Handarbetets Vänners skola där jag går på kurs, lördag och söndag en gång i månaden.

    Syfestivalen har jag inte gått på i flera år för jag tänker det är detsamma - inget nytt genom åren. Men hade jag vetat/anat att du skulle vara där så hade jag kilat dit! :-)

    SvaraRadera
  10. - Halloj i nordost.
    Det var många flintskalliga på Cirkus.
    Kul att få se lite bilder från Hufvudstaden. Det
    var länge sedan jag var där....
    - Ha en fortsatt bra dag !!!
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...o)

    SvaraRadera
  11. Det verkar vara enormt slaskigt i Stockholm , du har tagit fina bilder från din resa , roligt att se följa med på din resa genom dina foton // Kramar och hoppas att du får det helt underbart :)

    SvaraRadera
  12. Hahaha...det var ett roligt och trevligt inlägg!! Å du...om knappt två veckor åker vi på Jerry Williams!! Med övernattning...fast när jag kom till skott och skulle boka biljetter så fanns det bara kvar på söndagens eftermiddag, så det får bli att strosa på stan på lördagen och sen showen det sista vi ser av huvudstaden innan vi susar hemåt igen. Om jag kommer med vill säga...för ev får vi köpa hunden som jag så gärna vill ha, och då kanske han kommit redan, och då kan jag ju inte lämna honom till någon annan så tidigt...men det ordnar sej det också!!
    Kram kram

    SvaraRadera