Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 16 mars 2013

Ännu en underbar morgon

 Tog kameran med när jag for till jobbet för att få se om det fanns lika vacker frost idag som igår och jag blev inte besviken den var flera centimeter tjock

 

 

 Man kan säga att blommorna har sin andra blomning på vintern

 Vassen var på något vis dubbel

 

 Efter klockan 10 på morgonen finns det vackra inte mer för det faller av när solen värmer

 

 

 

 

 

 

 Är det inte vackra konstverk av naturen

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 Man kan inte annat än njuta av det vackra naturen bjuder oss nu .Jag måste säga till alla som vill ha vår vad är gyttja, regn och en grå värld mot denna vita fantastiska gnistrande värld där solen värmer oss  , Trevlig fortsättning på helgen ,nette

9 kommentarer:

  1. Den här säsongen har verkligen vi som gillar riktig vinter fått en överdos av allt det vackra.Tom här nere i södern.Nu lovas det ännu mer snö?!
    I min dunge har står snödropparna i knopp och väntar på värmen.Vissa borrar sig genom snötäcket.Fantastiskt!
    Härliga vinterbilder från dig!

    SvaraRadera
  2. So beautiful this artworks of mother Nature. Breathtaking photography Nette.
    Have a wonderful sunday.

    SvaraRadera
  3. Så vackert du har men jag kan tänka mig att du längtar efter vår som vi.

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Som Rajson skriver, så har vi fått en överdos. Och mer är att vänta.
    Jag gillar inte alls det här och därför blir det inget fotat.
    Ha det gott!
    Kram/SA

    SvaraRadera
  5. Verkligen kul att vi har upplevt samma fenomen i går.
    Det var så vackert med alla dessa snökristaller, sen i minsta vindpust ramlade allt bort.
    I dag har vi fått lite snö och det är plussgrader ute...
    men ingen sol....ännu.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  6. Underbara foton! Jag borde verkligen ta mig tid för lite naturfotografering någon gång också, men det blir väldigt sällan av.

    SvaraRadera
  7. Oj då, så vackra iskristaller har jag faktiskt inte sett här varken i går eller i dag. Eller var det kanske så att du var uppe bra mycket tidigare än jag. Hej svejs.

    SvaraRadera

  8. http://vindsromantik.blogspot.se/

    Underbara bilder, och du är då så duktig att få till dem.
    Håller med, vi i norr har 5 årstider, vårvintern, den vill vi inte vara utan

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  9. Sådär tjock och stickig päls har jag inte sett naturen ha på sig här! Måste vara speciella förhållanden då det blir så tjock frost, har väl med luftfuktigheten att göra. Tänk vad de stackars späda växterna ska orka bära! En annan skulle knäa under bördan, och vissa, t.ex vassen gör ju också det
    Härliga foton!

    SvaraRadera