Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 22 maj 2013

Speglingar från senaste söndagmorgon kl 6

 Så här vackert kan det vara en söndag morgon kl 6  Det var bara att ta kameran och gå ut



Oklippt gräs med dagg droppar

 Lite morgondis







Hälften av dom här stenarna syns inte normalt nu var det extremt lågvatten

 fåglarna speglade sig

 och krossade  spegelytan ibland


 När det är så här blankt känns det som om vattnet skulle gå sönder  om man rörde om det ,tystnaden var total .Här ser det ut som höstfärger men det är vårens första blad som skimrar i gult




 Den dagen var det många blåvingar i farten så jag passade på att ta bild på min favoritfärg  och

Uups...dom blev plötsligt två  , tror ni det blir flera?
Nu har solen gått bort och temperaturen sjunkit lite men idag var det nog sådär 23 grader ute och 25 inne  man blir väldigt trött i denna värme ,det ser ut att bli lite regn i natt det behövs för alla blommor torkar bort.Tulpanerna som ni såg igår dom finns inte mera idag  kort hållbarhetstid på dom  3 dagar , hade kunnat sätta dom i en vas så hade dom funnits ännu .Såg att häggarna blommar också , Hoppas ni har det bra alla som tittar in ,nette   Det här är mitt bidrag till Himmelskt hos Petunia

12 kommentarer:

  1. Ja visst har vi haft helt underbara dagar med värme och sol. Härligt att gå ut så tidig och stilla morgon.
    Helt ljuvliga bilder!

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder!
    Stämningen är total ...
    Syns riktigt hur tyst det är :O)

    SvaraRadera
  3. Fina speglingar och så gillar jag blåvingarna!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder!
    Man borde ju vakna så där tidigt och gå ut... det är ju så vackert!
    Jag håller också tummarna för lite regn under natten, for i morgon får det gärna vara fint väder igen.

    SvaraRadera
  5. Otroligt kul att få följa med dig på morgonutflykten! Jag har tänkt så länge att jag ska gå ut tidigt en sommarmorgon och fota...men det har inte blivit av. Ändå är jag uppe rätt tidigt även på lediga dagar. Men jag vill gå ut jättetidigt! Få se om det blir av i år...ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Som alltid, fantastiska bilder, det är så vackert där du bor! Blåvingar är så underbart söta och vilka bilder du fick! Skickligt. Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Oj oj va fina bilder, läckra speglingar, fin trädgård du har och härliga bilder från er stuga. Coolt med midnattsol nu för er

    SvaraRadera
  8. Morgon stund har guld i mun
    Det visar du med dina bilder
    Snyggt

    SvaraRadera
  9. Herlig bildeserie til temaet!

    SvaraRadera
  10. Beautiful photos and an absolutely great scenery, you should enjoy every moment there.

    SvaraRadera
  11. what a beautiful series you have shared! Your lovely macros would be most welcomed at I Heart Macro Saturday evening:-)

    SvaraRadera