Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 5 juni 2013

Äppelblom för hela slanten

Som ni märkt  har jag en förkärlek till äppelblommor  den här bilden och följande tog jag när  vi kom till  holmen på lördag efter det första åskregnet

Ser ni droppen i pistillen

Soliga och varma söndagen då var jag tillsammans med träden i två omgångar med olika objektiv här har jag stora objektivet med lång Zoom  ,det fanns ännu några knoppar på skuggiga ställen

 Humlorna är väldigt svårfångade på ett sådant här ställe med så många blommor

 

 Visste ni att sländor växer på träd (fniss) det gör dom på vår holme

på söndagen fanns det hur många som helst

 

 

Lönnens näsor var  dekorativa

 

 

 Tyvärr fick jag ingen bild på makaonfjärilen den flög hastigt förbi flera gånger hoppas på bättre tur nu när jag ska ha min semester

en del av äppelträden hos min farbror på vår holme

 

Lägg till bildtext

 

 

 
 

 

 

 

 Som en brudbukett

 

 

 

 

 

 

Det här var bilder från söndagen på vår paradis ö 
Nu ikväll ko åskan igen senaste natt åskade det också det tyck bli en åsksommar det här .Idag hade vi temperatur  ca 20 grader .Jätte trevligt besök fick jag idag av hon med bloggen  Gröna Anemone Vi hade en fin pratstund tillsamman vi var också på besök hemma i min trädgård en stund .Alltid kul med överraskningar .Hoppas ni har det bra alla , 2 dagar kvar till min semester ,Nette

8 kommentarer:

  1. Äppelblomningen är fantastisk och så fint fångat här hos dig. tyvärr var den väldigt kort så jag hann inte med i år.
    Så skönt att du har semester snart. Jag ska inte klaga har en långhelg i London med ett tjejgäng framför mig. Ska bli härligt.
    Ha det gott under ledigheten!

    SvaraRadera
  2. Jasså du också försökt få förevigat en makaonifjäril. I helgen vid sommarstugan försökte jag också att få en på bild men den var alldeles för virrig. Den satt inte stilla så många sekunder alls att jag hann med.

    SvaraRadera
  3. I love the moment the appletree's show theire blossoms. Very well captured Nette.
    Have a wonderful evening.

    SvaraRadera
  4. Vi har fina dagar och kvällar här med nu.
    Vad äpple ni får.
    Våra äppelträd blommade lite och fort , hann inte med alls med foton på det

    SvaraRadera
  5. Very beautiful photos for "Himmelsk"!

    SvaraRadera
  6. Tack för igår! Du var precis så trevlig som jag hade föreställt mig. Och vilken skön affär du har! Jag fortsatte till många av dina fotomarker, som du får se senare i min blogg....
    Vilka fantastiska äppelträd! Ute på holmen?
    Ha en fortsatt fin dag!

    SvaraRadera
  7. Mycket mycket vackra bilder, nästan känner doften av allt som står i blom :0)

    SvaraRadera
  8. such an abundance of beauty!!! Don't forget I Heart Macro on my blog Saturday evening... these would be perfect to share!

    SvaraRadera