Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

onsdag 26 juni 2013

Trädgården just nu

 En pionblomma hittade jag i min djungel till trädgård  måste bryta av den för att få ett foto på den (den hamnade i en vas senare)

 

 

 

 Tänk att jag aldrig minns vad dom här  heter

 Mitt stenparti just nu  ,med oklippt gräsmatta igår men nyklippt i dag

 

 

 Praktbinka på gång redan den brukar blomma i mitten på juli

 likaså borstnejlikan

 Chokladblomster är ett nyförvärv i år

var det här stjärnflocka eller ?


 

 Månadssmultron på gång

 Backtimjan

 en enkel variant av midsommarrosen

 Hjälp vi bor i en djungel ännu en gång och det går inte att gå ut på kvällarna för myggen är i hundratal när man går ut här hemma

 

 

 
Det här är några bilder från mammas o pappas trädgård som jag tog på lördagen när  vi hade pappa med hem

 

 

 

 

 

 

 Ogräset håller sakta på att ta överhand

 

 

 

 Hängbjörken med sina långa häng kvistar .
En varm och solig dag till ända  ,åska och regn väntas imorgon  .Ha en fin sommarkväll alla som tittar in ,Nette

6 kommentarer:

  1. Så vackra blommor! Chokladblomster är en nyhet för mig, och vacker är den. De flesta andra blommorna finns också i min trädgård. T.o.m. några vilda smultron har jag bakom huset...
    Ha fortsatt fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint ni har i trädgården, supervackert. Vi haft en del regn vilket förstör en hel del tyvärr

    SvaraRadera
  3. Det är prakt betonika du har men visst har du massor av växter.

    SvaraRadera
  4. Åhh så vackra växter, ja visst det är en stjärnflocka du har :)Jag har en sådan också men däremot har den gett mig lite huvudbry då jag nyss varit till Järvsö trädgård och fann just Strärnflockan i rabatten häxörter , vet inte om den kommit dit fel , jag har googlat och försökt letat om den ska vara giftig men den verkar vara harmlös så jag hoppas det är så . Chokladblomma den måste jag kolla upp om det var en sådan jag plantera ifjol , ser ut som det skulle vara likadan som din :) Kramar

    SvaraRadera
  5. Vilken ljuvlig pion! Och massor av fina växter har du.....I Göteborg har det varit uselt väder idag. Regn till och från och grått och mulet.Trist! /M

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder på blommorna! Stjärnflockan är en av mina favoritblommor :)) och den lila heter Praktbetonika. Här har åska kommit och det bara mullrar o dånar utanför fönstret...mysigt och lite skrämmande på samma gång :)

    SvaraRadera