Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

måndag 29 juli 2013

Blommor och bär i trädgården

Planterade nya blommor i krukorna vid infarten  köpte bollkrysantem och några marguriter dom var verkligen förmånliga nu

 Några körsbär  fick jag på mina små träd

 klematisen multi blue

 Ja ,jag vet att det är tidigt men rönnen  har röda bär redan

 vita vinbär

 rönnbären

 svarta vinbär

 röda vinbär

 krusbär

 gröna vinbär,för dom som inte ätit dom kan jag säga att dom har en mildare smak än svarta vinbären

 

 oregano

 gullnattljus

 Se så långa solrosor i min stora kruka dom är självsådda och växer säker 10 cm per dag

 Lottas vallmo den fick ditt namn  (Lotta med bloggen hippsomhapp)

 

 

 

 Se så litet och vackert spindelnät

 

 Mina grodor har jag väl aldrig presenterat

 

 

 klematis

Det var en liten vandring i trädgården .
Idag kom det äntligen regn  ,jag hängde ut tvätt igår kväll för säkerhets skull  .Men  18 grader till skillnad mot 32 igår ,ja det går nog bra ändå ,ha det fint ,Nette

9 kommentarer:

  1. Hej!
    Mycket fint du visar från din trädgård, trots att sensommaren börjar ta ut sin sin rätt och det vackraste är snart över.
    Tur att det finns bollkryssar som fyller ut det överblommade.
    Jag har dessvärre haft en jäktig juni/juli och inte riktigt hunnit med komm. och inlägg men man får väl ta det som det kommer.
    Trevlig vecka! /Bea

    SvaraRadera
  2. What a beautiful photo's of your fruit. The birds will be gratefull to visit your garden.
    I love your frogs Nette.
    Have a wonderful day.

    SvaraRadera
  3. Nice berries and lovely flowers; love the blue clematis!
    Regards,
    Louise

    SvaraRadera
  4. Så vackra bilder på trädgårdens blommor och bär. Sköna grodor i fina poser.
    Kram
    M

    SvaraRadera
  5. Fina bilder från din trädgård,bären är både goda och vackra.

    SvaraRadera
  6. Mums för dina fina vinbär. Gröna vinbär har jag aldrig smakat, låter intressant. Dom andra har jag också i min trädgård. Ha det gott i regnet!

    SvaraRadera
  7. Du har en rik trädgård. När jag ser alla dina bär inser jag att sommaren snart är till ända. Två veckor kvar av semestern innan arbetet börjar.
    Min favorit bland dina bilder är den med de vita vinbären, älskar att äta dem och du har gjort dem stor rättvisa i din bild/brita

    SvaraRadera
  8. - Halloj i nordost.
    - Vackra bilder på fina blommor !
    Precis som plattvattnet i förra inlägget.
    Här regnar det ideag. Bra då hinner man städa pch handla lite....
    - Ha en fortsatt bra dag !
    Hälsar Henning och Blondin-Ida...:o)

    SvaraRadera
  9. Naturen är underbar just nu! Härliga bilder på bären...bara att plocka ett och njuta. Förra inlägget,morgonpromenad, man blir lugn i själen bara av att se bilderna!

    SvaraRadera