Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

tisdag 9 juli 2013

Tranor , svan och skyltfåglar

Tranor så många den här årstiden ,det har jag inte sett förut

 Dom är som vanligt blyga  så dom for sin väg

 Här sitter en tärna och sover

 Svarthakedoppingarna  snurrade på i viken


Svanen låg och sov på sitt bo

 Skyltfågeln minns ni honom ,jag tror att det är en han för han brukar flirta med mig ,men nu hade han  en  vän



 Tycker du vi ska flyga iväg nu ,nej , nej vänta lite så dom får ta några bilder till på oss

nu är vi väl ett vackert par


 Nej nu sticker jag 

 Svanen vecklade ut sin hals och tittade förnöjt på oss

 Sedan somnade hon igen

Hittade en ny skyltfågel på väg till fågeltornet han verkade rätt bestämd av sig

Pekade till och med på skylten om vi inte förstod förbudet ,men vi hade ju just stigit ur bilen




 Två svanar som låg och sov .värst vad alla sov den kvällen

 Fågelsiluetter får avsluta veckans fågelinlägg och mitt bidrag till    Wild bird Wednesday
Hoppas ni har det bra alla som tittar in ,Nette

12 kommentarer:

  1. Hej Nette!
    Många fina fåglar du hittat!
    Hos oss så misslyckades häckningen hos de flesta svanar, vet bara ett par som fick ungar. Tyvärr så tror jag att det var tjuvfiskarna som störde både svanar och andra fåglar. :(
    Tack för krya-på-dig-hälsningen! :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. The cranes are great and it looks like an interesting place, beautiful pictures.

    SvaraRadera
  3. lovely swans! i'd love to see the cranes, too.

    SvaraRadera
  4. A great series of photos. I especially like the swan sleeping on the nest.

    SvaraRadera
  5. Great collection of birds. My favorite are the cranes. The swans are pretty too. Thanks for sharing your WBW. Have a happy day!

    SvaraRadera
  6. Kul att få se dina fåglar! Nere i Europa såg jag inte så mycket fåglar, en och annan rovfågel över fälten och några storkar! Ha det gott!!

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Åh, massor av underbara fågelbilder att njuta av.
    Ha en fin fortsättning på veckan.
    /Ingemar

    SvaraRadera
  8. Vackra bilder! Svanen är min favorit.

    SvaraRadera
  9. Men så festligt med skyltfåglar, av rubriken trodde jag du fixat något i butikens skyltfönster.
    Så spännande att svanen låter er komma så nära, hoppas det går bra för dem. Våra Sångsvanar här i tjärn blev av med sina ägg.
    Kan vi få lite värme av er, här blåser det och är kallt. Maken bygger en damm och när gummiduken ska ut bör det vara varmt. Ökar smidiigheten i materialet.
    Allt gott.
    Kram
    M

    SvaraRadera