Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

lördag 21 december 2013

Julförberedelser i full gång

Julblommorna blev inhandlade idag , Julgranen vet jag inte om den är färdig klädd  men vi får se imorgon . blomman på bilden ska nog få någonting till i krukan  tror jag .Ser ni fatet  , jag sa  en kväll för några veckor sedan att jag höll på med lite annat på kvällarna  jo jag har har börjat handla på Tradera fatet  i jugend stil  vann jag en kväll ni ser väl vindruvsklasarna  ni som vet min förkärlek för vindruvsmönster förstår att  jag fick ett ha begär .Anledningen till att jag började handla på Tradera var nog en annan det kommer vi till senare

 

 mera julblommor

 

 Julrosen min favorit

 liksom vit amaryllis

 Så här ser granen ut för tillfället

Ny hänga i sak är en gammal klocka från mitt barndomshem + några gamla små bollar

 nya är också kottarna har länge letat kottar men sprang på dom i förbifarten  för flera veckor sedan .
Här regnar det och blåser igen  + 3 grader man kunde tro att det är åskskurar av ljudet på taket  .Inget julväder precis fast man hoppades lite på morgonen när det var -2 grader .Ha det bra alla som tittar in ,Nette

9 kommentarer:

  1. Så mysigt du har gjort det, vackra blommor, jag ska handla julblommorna i morron. Här är det också skitväder, 7 grader varmt och regn...
    Ha en skön kväll nu ska jag koka kola.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Så vackert du har det inne! Om man tittar ut så blir det ingen julstämning precis. Jag önskar dig och din familj en fridfull jul! Kram, Gunilla

    SvaraRadera
  3. Snygga otroligt vackra foton från dig...
    juliga och spännande.
    Tack för din röst.

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
  4. Tycker granen är jättefin,duger gott!

    SvaraRadera
  5. Så julfint ni har det! Här blev det regn också....så halt överallt...suck!

    SvaraRadera
  6. Så fint du gör. Jag hinner nog inte med så mycket , vi är i skogen o måndag ska jag jobba.
    Varit på Åland 2 dagar för drevprov, gick bra.

    SvaraRadera
  7. Så fina julblommor du köpt!! julrosen är ju en favorit här också, men nu har jag gett upp med den inomhus...det tog några år innan jag förstod att den inte vill stå varmt.
    Tradera blir som ett gift...ett tag handlade jag där, men nu är det länge sen. Ungefär som loppmarknaden kommer hem till en istället...och visst kan man göra riktiga fynd.
    Ha en fin fjärde advent vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  8. Vilka fina och juliga bilder.
    En fantastiskt stilfull gran.

    God Jul

    SvaraRadera
  9. Fint hos dig! Ja det är aningen märkligt väder nu, men vi går mot ljusare tider och jul! ♥

    SvaraRadera