Bloggintresserade lägg dig gärna som följare

söndag 9 mars 2014

Iskonst gjorde mitt bästa av det som fanns kvar

 Bländande kan man säga att isen var igår nu när vi levat i mörker så länge ,tog några bilder av is speglingar med Canon  70 D kameran

 

 

 

 

 

 
 Vågrörelserna gav extra effekt åt speglingarna

 

hungrig fisk 

 

 

 Bläckfisk av is

 

 

 
Idag har det varit halvsoligt +6 grader men hård vind igen ,var och tittade på mera svanar  på åkrarna här .Ha det bra alla som tittar in Nette

8 kommentarer:

  1. Vackra bilder! Du har fått så fina speglingar med också. Ha en fin ny vecka! Kram, Gunilla

    SvaraRadera
  2. De är så vackra dina isbilder:)och när de speglar sig i vattnet blir de ännu mer konstnärliga:)
    Svar, ja mitt inlägg som jag gjorde först försvann ju efter en kvart..då jag klickade på fel knapp;) Raderar stod det på den knappen;)
    kram:)

    SvaraRadera
  3. Piękne zdjęcia zrobiłaś, ale dobrze, że lód się topi i słońce świeci już u Was. Pozdrawiam.
    Beautiful pictures done, but it's good that the ice is melting and the sun is shining already in you. Yours.

    SvaraRadera
  4. Härligt när istäcket försvinner och blåa himlen kan speglas däri :)
    Kram /bea

    SvaraRadera
  5. Ojoj, så fina bilder på den mäktiga isen..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Hej! Jag såg i bloggen att vi för ett år sedan hade grillpremiär ute på en ö dit vi tog oss genom att ta en promenad på sjöisen. Det skulle inte alls fungera i år, ingen har gått på våra dåliga isar på hela vintern! Snöskoterfolket har inte heller haft någon bra säsong, tjälen gick inte i marken innan snön föll så det blev inget hårt underlag för dem heller. Nu tinar skoterspåren med en väldig fart.
    Ja livet har överraskningar på lut, det har jag fått erfara många gånger, tyvärr i detta fall. En tung period i mitt liv, men jag ska väl småningom se ljuset i tunneln
    Kram

    SvaraRadera
  7. Du gjorde ditt bästa...tycker det vart väldigt bra!! Tänk så mycket en liten isbit kan innehålla...och sen beror det på från vilket håll man tittar.
    Här hade vi en fantastisk vårhelg, om än lite blåsig. Själv så jobbade jag, men det syntes utanför fönstren, fullt med folk i rörelse. Och idag ligger jag däckad i influensa...det var då inte med i beräkningen!!
    Kram kram

    SvaraRadera